Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Søren K
Hej Flatpanels,

Sorry for endnu et af de utallige opslag om OLED TV.

Jeg leder efter det bedst mulige 55" OLED TV.
Prisen er ligegyldig.

Jeg har kigget på købsanbefalings siden og læst flere artikler og synes umiddelbart Sony AG9 ser interessant ud. LG's implementering af HDMI 2.1 er dog også tiltalende. Dog er jeg ret kritisk overfor deres manglende opdatering af tv'ets styresystem. Android virker bedre, da det opdateres, selv på ældre TV.

Er der nogle af jer herlige mennesker der kan komme med jeres bud på det bedste eller eventuelt en top 3 over de absolut bedste 55" OLED TV man skal gå efter nu her på Black Friday?

På forhånd mange tak!
Brugeravatar
Af elcom
Pris ligegyldig.

1. Panasonic GZ2000

Derefter LG C9 og Sony AG9. Rækkefølgen af de to er virkelig smag og behag. Er man til gaming? Foretrækker man Android? Har man brug for HDMI 2.1? o.s.v.

Pris ikke ligegyldig.

1. LG C9 - imponerende meget TV for 7.999,-kr

Alt ovenstående er fuldkommen min egen subjektive holdning og bygger ikke på objektive videnskabelige vurderinger.
Brugeravatar
Af Pede8000
De er faktisk pænt ens alle sammen.
Hvis du kan lide Ambilight skulle du overveje Philips 2019 modeller.
Du kan læse anmeldese her på FP.

Jeg troede ikke det var noget for mig, men er blevet rigtig glad for det!
Af Grandahl
Jeg havde klart valgt C9 og nappet et Apple Tv med mig.
Brugeravatar
Af Pede8000
Grandahl skrev: 27 nov 2019, 18:05 Jeg havde klart valgt C9 og nappet et Apple Tv med mig.
Helt enig! På den måde er ude over det med "smart" tv delen, der opdateres eller måske ikke opdateres.

Jeg havde valgt samme kombi lige i øjeblikket.

Best bang for the buck!

C9 er mega billig lige nu, men det lader ikke til at være det afgørende?!
Af Søren K
Prisen er ikke afgørende, det skal bare være den bedste 55" skærm.
Løsningen med et Apple TV og en C9'er lyder fin, men jeg gider ikke have en seperat box stående.
Det eneste TV'et skal bruges til er TV og film, der skal ikke games på det :-)
Af barslund69
Havde klart taget et AG9
Af Richard.N
Med de priser der er dd. på 55" LG C9, så tænker jeg der klappes til. Det er godt nok meget tv for de priser der ruller over skærmen lige nu.

Happy hunt
Af JensF
Hvis du ikke vil have ekstern box, så vil det give mening at gå efter et TV med android. Jeg synes det har fået en del uberettiget tæsk for at være langsomt, men jeg har selv gode erfaringer med det på mit Philips og min shield. Især efter det er blevet opdateret.

Så kan du bruge Kodi, Plex, VLC eller hvad der falder i din smag til afspilning. Plus indbygget chromecast og fortsat opdatering ;)

Så et Sony eller Philips, billedmæssigt er det ca. det samme.
Af Beckham
JensF skrev: 28 nov 2019, 10:00 Hvis du ikke vil have ekstern box, så vil det give mening at gå efter et TV med android. Jeg synes det har fået en del uberettiget tæsk for at være langsomt, men jeg har selv gode erfaringer med det på mit Philips og min shield. Især efter det er blevet opdateret.

Så kan du bruge Kodi, Plex, VLC eller hvad der falder i din smag til afspilning. Plus indbygget chromecast og fortsat opdatering ;)

Så et Sony eller Philips, billedmæssigt er det ca. det samme.
Og på AG9 burde der ikke være nogle problemer med Android i forhold til hastigheden. Har jo den ny SOC.