Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hvordan er det med processoren i C9 og E9 er de ens? Jeg oplevede selv markant forskel i responsiviteten ved at gå fra mit B6 til C8. Og C8 fungerer rigtigt godt så jeg ville selv vælge 65C9 over E9 med den pris forskel.

Eneste jeg synes man bør fremhæve i denne sammenligning er risikoen for burnin specielt hvis forældrene ser meget TV2 News. Man må dog formode at risikoen er mindre idag end i de tidligere generationer med de tiltag der ligger i styringen af lys.

Hvis ikke den gode antirefleks på Q90r tæller til dens fordel i denne sammenhæng så ville jeg vælge C9 også pga. fjernbetjeningen som jeg synes fungerer fremragende. Det er så til gængæld en smagssag for konen får knopper af den.
bphhm skrev: 28 nov 2019, 09:36 Hvordan er det med processoren i C9 og E9 er de ens? Jeg oplevede selv markant forskel i responsiviteten ved at gå fra mit B6 til C8. Og C8 fungerer rigtigt godt så jeg ville selv vælge 65C9 over E9 med den pris forskel.
Det ser ud til at de begge har α9 processor (tjekkede lige LGs hjemmeside) B9 modellen har en a7. :)
Jeg synes ikke, at C9 nødvendigvis er eneste option. Brugsmønstret er udelukkende flow-TV, som vil indeholde en god portion statiske logoer, så hvis brugen er den samme, som for mine egne forældres vedkommende, så får TV'et lov at køre non-stop på eks. en sportskanal og det ville potentielt give problemer med fastbrænding. Jeg synes Q90 er et virkelig godt TV, som jeg ingen problemer har med at anbefale i selskab med C9. Ja, billedkvaliteten er bedre på C9, men Q90 har bedre remote, bedre OS, bedre forbindelses-boks, bedre håndtering af refleksioner og et renere design hvis den vægmonteres.
Er enig i, at Q90R er et godt valg, hvis man udelukkende ser flow-tv i lang tid ad gangen, da det øger risikoen for fastbrænding. Det er bestemt heller ikke et dårligt tv sammenlignet med et C9, når det gælder billedkvalitet. Men om det er 3.000 kr. mere værd at eliminere risikoen for fastbrænding, må den enkelte gøre op med sig selv ift. sit normale brugsmønster.