Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej,

Jeg skal have købt nyt tv til mine forældre til black friday.

Har netop lige set, at alle disse kommer til at ligge mellem 12-18k på black friday, hvor C9 til 12k, Q90R til 15k og E9 til 18k.

De ser alm. flow tv, en del sport (fodbold/formel 1) og er i en stue, hvor der er en del lys indfald om dagen, men de ser jo tv primært i mærke. Så det skal ikke være lys, som afgør valget.

På forhånd tak,
Jeg følger lige med her, da jeg står i samme situation med et valg mellem disse to.
Hvis det er til stuen hvor der altid er en lampe eller to tændt. Hvad er så bedst? Oled eller lcd? Sidder aldrig i komplet mørke og ser tv/film.

Umiddelbart siger tests at C9 er bedst, men er i tvivl pga lyset.

Har læst sammenlignings testen i linket herunder (sorry hvis man ikke må smide links, så fjerner jeg det igen) :s

https://www.rtings.com/tv/tools/compare ... eshold=0.1
Det rigtigt Bendix, der skulle angiveligt være bedre lyd i E9. I hvilket omfang, det så adskiller sig fra C9 modellen, det jeg ikke klar over, altså om der er valuta for pengene.
Jacx, du spørger til lys refleksion i skærmen. Det er ikke sådan, at man kan sige, at Oled er bedre end LCD. Det handler mere om det glas der sidder på fronten af panelet. Kunstig lys er sjældent et problem, det er som oftest sol lys der kan drille, hvis det står direkte ind i skærmen. Jeg ved så ikke om de to modeller her er væsentlig forskellige på det punkt.
God jagt til de Herre
Richard.N skrev: 28 nov 2019, 07:51 Det handler mere om det glas der sidder på fronten af panelet. Kunstig lys er sjældent et problem, det er som oftest sol lys der kan drille, hvis det står direkte ind i skærmen. Jeg ved så ikke om de to modeller her er væsentlig forskellige på det punkt.
Jeg kan vouche for at Q90R er imponerende i forhold til refleksioner. Det har jeg ikke oplevet bedre. Den er efter min mening væsentlig bedre end LG C9'eren. Men C9 er ikke dårlig, ganske udmærket forventlig performance på det område.
Men hvad der er godt nok kommer jo meget an på lokalet, vinklerne på lyset og andre faktorer, så man kan næsten kun være sikker når man får TV'et hjem.