Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Fl71
Hej til alle i forummet.

Jeg skal til at anskaffe mig et OLED tv i 65", men er meget i tvivl om hvilket jeg skal vælge.

Tv'et skal bruges til at se fjernsyn via Telia TV på Apple TV og tv fra DR's app samt tv fra Netflix og HBO Nordic.

Derudover ses der film fra Blueray, Apple TV og streamet fra Itunes på min pc'er hvor filmene er lagt ind i HD.

Jeg tænker at tv'et skal understøtte HDR og Dolby Vision for at være mest fremtidssikret i relation til HDR formaterne.

Er der nogen, som kan anbefale et tv ud fra ovenstående.

På forhånd mange mange tak :)
Af Grandahl
AF8 er en 2018 model, du kan lige så godt nappe en nyere fra 2019.
Af Beckham
Der er vist ikke den store forskel på 2018 og 2019 OLED, så synes måske ikke det er modelåret bør være et primært parameter.
Af Beckham
Fedt....tillykke med købet!

Var iøvrigt lige lidt for hurtig ude med min kommentar ovenfor. Hvis vi snakker LG får du selvfølgelig HDMI 2.1 med når vi snakker 2019 modellerne.
Af MilleV
Torben Rasmussen skrev: 25 nov 2019, 06:24 Alle OLED TV opfylder dine kriterier. Du vælger blot den du synes bedst om.
Er det korrekt? Jeg har lige bestilt et C9, men synes jeg havde læst mig frem til, at DR's app ikke virker på LG's TV, hvilket er en af de eneste umiddelbare ulemper jeg kan finde ved det? :)
Af Fl71
1000 tak for de mange fine indlæg :)

Jeg har nu bestilt et LG C9 til tilbuddet i Elgiganten, så det bliver fedt at få op.
Af Nagash
MilleV skrev: 27 nov 2019, 09:20
Torben Rasmussen skrev: 25 nov 2019, 06:24 Alle OLED TV opfylder dine kriterier. Du vælger blot den du synes bedst om.
Er det korrekt? Jeg har lige bestilt et C9, men synes jeg havde læst mig frem til, at DR's app ikke virker på LG's TV, hvilket er en af de eneste umiddelbare ulemper jeg kan finde ved det? :)
Det har du helt ret i, men læs lige første indlæg igen. Han vil ikke bruge TV'ets indbyggede apps ;)
Af Zion
Jeg havde Sony a1 som er samme skærm som Sony AF8.
Nu har jeg LG C9
Mine observationer er følgende. Væsentlig mindre støj i billedet på C9
Mere lysstærk og skarpere billede på C9
Væsentlig mindre banding på C9
Væsentlig bedre Dolby vision, Sony bliver tit for mørk
Anelse bedre motion på Sony.