Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg skal have købt mig et nyt TV. Tænker på SONY eller Samsung, men har ikke nogen favorit model.
Skal bruge TVét til streaming. Alt skal ses via internettet.
Så skal bruge et TV hvor flest mulige App´s er på, og er nemme at bruge for de forskellige udbydere.
Hvad er bedst SONY vs Samsung mht. streaming ?
Har man alle streaming tjenesterne på begge mærker, eller er der noget jeg skal være opmærksom på?
Mit budget er ca. 6.000kr. nu her til Black Friday 😊

Håber i kan hjælpe mig.

Mvh
Bugge
Jeg havde nok gået efter dette, med Google Assist og flest apps med Android tv.

https://www.power.dk/tv-og-billede/flad ... ricerunner

Men hvis du er til HBO og apps skal du kigge nærmere på Samsung's fine tv som du også kan tale med gennem Bixby, med om det fungerer ligesom Assistent, ved jeg ikke. Der er også noget med en formatkrig hvor Sony, TCL og LG kører Dolby Vision, mens Samsung og Panasonic arbejder sammen på HDR10+

Kan andre bekræfte at Netflix, Chromecast Ultra og Apple TV4K kører vist Dolby Vision, men ikke HDR10+?
PeterD skrev: 21 nov 2019, 22:28 Kan andre bekræfte at Netflix, Chromecast Ultra og Apple TV4K kører vist Dolby Vision, men ikke HDR10+?
Korrekt.

HDR10+ indhold findes kun i Amazon Prime og nogle få UHD Bluray udgivelser.
PeterD skrev: 21 nov 2019, 22:28 Jeg havde nok gået efter dette, med Google Assist og flest apps med Android tv.

https://www.power.dk/tv-og-billede/flad ... ricerunner

Men hvis du er til HBO og apps skal du kigge nærmere på Samsung's fine tv som du også kan tale med gennem Bixby, med om det fungerer ligesom Assistent, ved jeg ikke. Der er også noget med en formatkrig hvor Sony, TCL og LG kører Dolby Vision, mens Samsung og Panasonic arbejder sammen på HDR10+

Kan andre bekræfte at Netflix, Chromecast Ultra og Apple TV4K kører vist Dolby Vision, men ikke HDR10+?
HBO appen skulle så vist være ret ringe. Den findes så også til Android TV nu, men har ikke prøvet den.