Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Rex
Mit gamle b&o billedrørfjernsyn er lige gået i stykker. Jeg har været vild med dets design, fjernbetjeningen, designet og billedet. Nu skal jeg købe et nyt og skal beslutte, om det skal være Biovision 8 32" eller Loewe Connect 37".

Jeg vil sætte stor pris på input fra nogle, der kender de to tv'er ...

Mine overvejelser går på:
- Vil B&O'et være forældet for hurtigt fordi det ikke er fuld HD og ikke har kortlæser indbygget (eller andre faktorer)? Eller vil det modsat være bedre til at blive opdateret da de kan lave nye indstiksmoduler?
- Vil Loewe's TV være uddateret om få år, hvor wifi standarden mm formentlig er ændret?
- Kan jeg afspille min mp3 musik fra de to fjernsyn i nogenlunde lyd (ikke høj volumen techno)

PFT for jeres input.

VH - Rex
Af bora
Er lige med på en lytter... Loewe' tv ser spændende ud og deres kvalitet plejer at være i toppen.
Af babafisk
Kender ikke noget til loewe tvet, så der kan jeg ikke hjælpe, men jeg har stor erfaring med BeoVision 8 og kan kun anbefale det.
Som du siger at det ikke full hd og der er ikke kortlæser, så hvis du har meget brug for disse ting, skal du måske gå i en anden retning.
Dog vil jeg sige, at på et 32" tv betyder full hd ingenting, da du alligevel ikke vil kunne se forskel på HD ready og full hd, medmindre du sidder 10 cm fra skærmen eller skal bruge den til PC monitor.

Som du siger kan BeoVision 8 udvides vha. udvidelsesmoduler ( som der dog ikke er så mange på markedet af, endnu ) så jeg er sikker på at den funktionalitet du ønsker nok skal komme.

Lyden i BeoVision 8 er efter min mening meget god, i forhold til alle andre LCD tv jeg har set og overgår både BeoVision 6 og MX4200 på dette punkt.

Hvis du har yderligere spørgsmål om BeoVision 8, så skriv endelig ;)
Af Rex
Hej Babafisk

Tak for dit input. Jeg har et par spørgsmål, jeg håber du kan hjælpe mig med.

Har du selv Biovision 8? Har du haft det i længere tid? Jeg spørger da jeg synes, det ser ud som om der er en coating på skærmen, som kunne lade til at gå af i løbet af nogen tid efter skærmen er rengjort en del gange?

Med 'brystet fremskudt' skal det støves af ret ofte, og der formoder jeg, at man kommer til at røre lidt ved skærmen nederst. Gad vide, om det også kommer til at slide på skærmen?

Jeg har ikke et musikanlæg og vil koble min iPod til fjernsynet i det næste års tid til jeg får mig et anlæg. Er der en trådløs måde, jeg kan sætte den til fjernsynet, så der ikke behøver at hænge et kabel på bagsiden, og ipoden ikke behøver ligge på 'brystet' af skærmen, eller evt. en dock-måde?

Det vil også være rigtigt godt, hvis jeg på en-eller-anden måde kan høre radio på fjernsynet. Kan det lade sig gøre?

På forhånd tak for hjælpen.

VH - Rex
Af babafisk
Nej, jeg har ikke et BeoVision 8 selv, men jeg har haft fornøjelsen af, at arbejde med det i ca. et år.
Min erfaring med rengøring af skærmen er, at så længe du ikke bruger skrappe midler, sker der ingenting. Jeg mener, at den officielle måde, at rengøre skærmen på er, at bruge en fugtig klud, hvilket da også kan tage det meste skidt og ikke slider på skærmen.

Ang. støv, så samler der sig en del støv på hylden, men det er ikke noget, der behøver blive fjernet oftere end måske hver 14. dag. Så værre er det heller ikke. Og jeg har aldrig hørt om nogen, der har slidt skærmen ved, at tørre støv af. Måske hvis du gør det hver dag, kan det blive et problem efter 10 års tid, men ellers ikke.

Mht. trådløs forbindelse af ipod, ved jeg ikke om det er muligt, men der er en kamera indgang på siden af tvet, hvor det er muligt at tilslutte en ipod. Du undgår ikke kabler, men de er dejligt nemme at komme til.
Det er ikke muligt, at få radio i BeoVision 8, medmindre du får en DVB-T modul til, der også kan modtage radio, f.eks. over kabeltv. Ellers bliver du nødt til, at investere i en ekstern radio, evt. en B&O, hvor du vil kunne bruge TVets højttalere, til udgang.

Men tag en snak med din lokale B&O forhandler, han ved sikker mere om den slags opsætninger end jeg gør.