Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Pede8000 skrev:Dælme svært at hjælpe når der ikke er mere info?!
Ville være fint med lidt dokumentation i form at billeder.

Velkommen til, selv om din første post her er lidt træls mht indhold.
Tak. Ja, det er noget øv.
Vedhæftede filer
20191102_175248.jpg
20191102_175248.jpg (1.38 MiB) Vist 3831 gange
Af bphhm
Hmm, ved ikke om det går for at være burn in eller anden skærmfejl? Her test jeg selv brugte:

https://www.youtube.com/watch?v=LNdt7Tz ... dex=8&t=0s

Har lige vedhæftet eksempel fra mit eget hvor du kan se kanalers tekst og logo brændt fast. Og nogle klatter som bare blev være og værre.
Vedhæftede filer
20190818_100449.jpg
20190818_100449.jpg (37.63 KiB) Vist 3099 gange
Burn in ved Rød farve.jpg
Burn in ved Rød farve.jpg (102.45 KiB) Vist 3099 gange
Brugeravatar
Af Pede8000
@faried, det ligner ikke burn in, men en form for ikke uniform farvefordeling på skærmen.
Jeg bliver dig svar skyldig. Kan du prøve med en rød testskærm? Her ser du ret nemt om der er fastbrændt elementer.
Er det du viser, noget der er synligt ved almindeligt brug?
Af Henrik B.
faried.mansour skrev:
Pede8000 skrev:Dælme svært at hjælpe når der ikke er mere info?!
Ville være fint med lidt dokumentation i form at billeder.

Velkommen til, selv om din første post her er lidt træls mht indhold.
Tak. Ja, det er noget øv.
Har INTET med burn in at gøre!
Brugeravatar
Af MigSelv
Du kan jo starte en “skærmrens” manuelt, det ville jeg da gøre som et forsøg. Og som andre er inde på, så ligner det ikke et burn in, men mere noget ujævn belysning.
Brugeravatar
Af MigSelv
George1 skrev:Næ jeg vil ej , meget relevant at påpege at der ikke skal 10 timers News til for at måske for burn in.
Forøvrigt også relevant iforhold til forsikrings bøvl.
Så klap selv hesten du.
Jeg kan ikke huske om jeg har spurgt før, men ejer du overhovedet et oled tv? Og hvis du ikke gør, virker det så ikke besynderligt, at du altid skal give “råd” omkring oled tv? For disse råd giver sjovt nok altid mere støj, end en hjælp til trådstarter.
Af George1
Du behøves da ikke at eje noget for at give råd om noget, da jeg har sat mig ind i tingene fordi jeg selv ønskede mig OLED, men ikke kan få det pga. mit forbrugsmønster.
Synes da ikke du kan tillade dig at kalde mine indlæg for støj, skriv pænt selv om vi ikke er enige.
Brugeravatar
Af MigSelv
George1 skrev:Du behøves da ikke at eje noget for at give råd om noget, da jeg har sat mig ind i tingene fordi jeg selv ønskede mig OLED, men ikke kan få det pga. mit forbrugsmønster.
Synes da ikke du kan tillade dig at kalde mine indlæg for støj, skriv pænt selv om vi ikke er enige.
Der er vi så ikke helt enige, da du helt specifikt omkring oled mangler brugererfaringer.
Og stort set enhver oled tråd du deltager i, ender næsten ud som en salgstale for Samsung lcd tv, måske fint nok, hvis det var en lcd tråd med tv anbefalinger. Jeg tror alle er klar over, at du er oled forskrækket, men lav en tråd om det istedet.
Brugeravatar
Af Pede8000
George1 skrev:Du behøves da ikke at eje noget for at give råd om noget, da jeg har sat mig ind i tingene fordi jeg selv ønskede mig OLED, men ikke kan få det pga. mit forbrugsmønster.
Helt konstruktivt, vil jeg mene at du blander dig i alt for mange tråde, især de der vedrører OLED. Du ser f.eks. ikke mig i tråde omkring de udfordringer folk oplever med deres LCD apparater. Dette alene af den grund at jeg ikke har noget nyere praktisk erfaring at bidrage med. Jeg er helt klar over de udfordringer der er med LCD skærme, men afholder mig naturligvis fra at "sælge" OLED, til de der har problemerne med LCD. Hvad skulle de kunne bruge en salgstale til? Jeg taler ikke LCD ned, hvad skulle de kunne bruge det til? Det løser ikke de pågældendes umiddelbare problem.

Din holdning til en teknologi løser ingen problemer.

Du gør det igen, og igen!

Igen, helt konstruktiv kritik, fordi du undrer dig over, at du oplever en hård tone fra andre brugere i tråde, hvor folk efterspørger gode råd.

Ville være fint hvis du, holdt dig til at give gode råd om LCD i tråde hvor folk efterspurgte det.
Af George1
Undskyld mig begge to, selvfølgelig vil jeg ikke undlade at komme med råd/indspark har fulgt stort set alt på dette site, og læst rigtig mange test både indlandske og udenlandske.
Der er mange der kommer med holdninger/råd til især Samsung, uden at have et, og det behøver man da ikke for at deltage.
Migselv og pede I burde da netop som super eksperter, gøre opmærsom på at man ikke behøver at se News i 10 timer dagligt for at få burn in, istedet for at komme med at man selv skal eje en QLED/LED/OLED for at udtale sig om disse.
Brugeravatar
Af MigSelv
Det bliver lidt trættende i længden, når råd og vejledning næsten altid ender med et, køb et Samsung lcd, eller når Samsungs oled kommer har de fundet løsningen på alle problemer.
Vi kan da ikke give et råd omkring brug af et specifikt tv program, da vi ikke kender til timetal pr dag, skærmens indstillinger osv. Det tyder jo på en del faktorer der samspiller, men vi har læst som mange andre, at CNN og nogle efterretninger fra Danmark, at tv2News er et problem. Og Rtings test viser vist også, at der er forskel på tempoet alt efter billedindstillinger. Det eneste vi derfor som brugere, af oled kan udtale os om er, at udvise forsigtighed med brug af kanaler med mange statiske logoer/elementer.
Men du er jo åbenbart oled ekspert, med et lcd tv, og kan derfor fastslå hvor mange timer der skal til et burn in.
Af George1
Næ men blev bekendt med burn in risiko ved at følge dette glimrende site, synd for dig du synes det er trættende at læse mine indlæg, så må du springe dem over, for jeg har præcis den samme ret til at ytre mig på dette site, som du har.
Brugeravatar
Af MigSelv
Du har fuldstændig ret, men blot trist, at oled tråde tit forpestes med "råd" der ligger langt fra trådstarters problem.
Men jeg savner et svar på timetallet før burn in forekommer, når du nu er så klog på oled. For det ville være rart at vide, så jeg uden frygt for burn in kan se tv2News.
Af George1
Ja det kan du da godt få, blev frarådet OLED herinde på dette site, grundet 2 til 3 timers dagligt News forbrug, det må jo være op til den enkelte at vælge.
hvad man kan leve med.
Men dig som jo er OLED ekspert, burde jo vide at man ikke kan komme med præcis hvor mange timer der skal til, kan jo variere fra skærm til skærm og
fra producent feks. skulle den nye OLED fra Pana være bedre til at modstå burn in.
Sjovt nok har jeg aldrig fået af vide af trådstarter at mine indlæg forpester hans tråd, hvad din holdning er må stå for din egen regning.