Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Mit Sharp LC-32GA9E er desværre gået i stykker og jeg får pengene tilbage. Men nu er jeg virkelig i vildrede hvad jeg skal købe - jeg har 10-12.000,- til et nyt.

Jeg var særdeles godt tilfreds med Sharpen men manglede 1:1 pixelmapping, så det er noget jeg godt kunne tænke mig da jeg har en HTPC furbundet til tv'et.

Her er hvad jeg gerne ser i et nyt tv:

37", 40" eller 42"
1:1 pixelmapping (eller har det ingen betydning?)
Gerne FullHD
LCD ikke plasma

Jeg synes at Sharp LC-37XD1E er meget attraktiv men ellers ved jeg simpelt hen ikke hvad jeg skal kigge efter. Sharp, Samsung (synes at der er så mange der snakker om at det er noget af det bedste), Philips, Sony, Toshiba...?

Hvad med Samsung LE-40M87BD? 42" er måske bedre?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Jeg ved ikke hvem der snakker om at Samsung er noget af det bedste, men deres TV er populære fordi designet taler til den brede befolkning. Det gør dog ikke deres TV specielt gode ift. de andre producenter.

1:1 pixelmapping er godt at have hvis du vil surfe på skærmen, eller benytte andre ting der har højopløst tekst. Til at rode rundt i dine musikfiler, videofiler og til at vise feriefotos, så er det knapt så vigtigt. 1:1 pixelmapping er nemmest at få ved at købe en fuld HD skærm, da din PC understøtter denne opløsning.
Af weblance
Jeg må altså sige at Sharpen er meget tiltalende, men har nok besluttet mig for at det måske skal være en Sharp LC-42XD1E. Men en 42X20E er måske bedre?

Men hvad er alternativerne? Hvad kan I eksperter foreslå til et tv i 37"-42" størrelsen og gerne FullHD?
Af thomasandersen
Hvad med Philips 37PFL9632? Det koster lige i overkanten af 12.000,-, men det et super billede ved HD-signaler.
Af thomasandersen
Eller Panasonic Viera TX-37LZD70F... Det fås til under 11.000,-!
Af raster
yakken skrev:Jeg ved ikke hvem der snakker om at Samsung er noget af det bedste, men deres TV er populære fordi designet taler til den brede befolkning. Det gør dog ikke deres TV specielt gode ift. de andre producenter...
I anbefaler da Samsung M87 serien her:
http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.p ... 1169844738

vh Rasmus
Af weblance
Det blev en Samsung. De havde LE-40M86BDX i butikken, og den fik jeg næsten til samme pris som den gamle.

Personligt er jeg ikke noegn stor Samsung fan, men dette er er rigtig godt tv synes jeg. Det undrede mig bare at den hverken kom med dansk manual eller danske menuer i tv'et...

Tak for inputs alle sammen!

P.S. Nogen der ved hvad CI'en skal/kan bruges til? Kan den bruges i stedet for YouSee's Selector?
Brugeravatar
Af azrael
weblance skrev:P.S. Nogen der ved hvad CI'en skal/kan bruges til? Kan den bruges i stedet for YouSee's Selector?
Du kan ikke bruge den til en flyvende fis (medmindre der på et tidspunkt kommer betalingskanaler på DVB-T der udsendes i MPEG2, som der er sådan ca. 0% chance for).

Hvis du havde købt et af de nye Sony modeller med DVB-C tuner i stedet, så kunne du have brugt CI-slottet sammen med et passende CAM til at "undgå" en Selector.
Af weblance
azrael skrev:
weblance skrev:P.S. Nogen der ved hvad CI'en skal/kan bruges til? Kan den bruges i stedet for YouSee's Selector?
Du kan ikke bruge den til en flyvende fis (medmindre der på et tidspunkt kommer betalingskanaler på DVB-T der udsendes i MPEG2, som der er sådan ca. 0% chance for).

Hvis du havde købt et af de nye Sony modeller med DVB-C tuner i stedet, så kunne du have brugt CI-slottet sammen med et passende CAM til at "undgå" en Selector.
Ok tak for det. Det generer mig sådan set ikke så meget at have en Selector stående og nu kommer YouSee jo med en ny HD boks om ikke så længe (fik at vide fra dem i dag at der kommer en uden HDD i februar og en med HDD i april).
Brugeravatar
Af azrael
Så er alt jo fint. :)