Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af lindegaard
var prisen stadig 10K ?
Af ThomasT1976
Ja, det koster 9.999 igen i dag. Prisen var 5.999 kr i går.

Sendt fra min VOG-L29 med Tapatalk
Af ThomasT1976
Så fik jeg sat mit ny indkøbte 70PUS7304 op på væggen og fik set "Back to the Future III" på TV3+ på det i aftes. Jeg valgte hurtigt billede-profilen "ISF-Dag", uden yderligere indstilling og jeg er yderst tilfreds. Faktisk så tilfreds at jeg allerede har givet den yngste af pigerne lov til at lave hule af papkassen, når hun kommer hjem fra skole i dag.
Jeg har ikke fået afprøvet mulighederne i Android 9.0 endnu, men umiddelbart er systemet hurtigere end det er på mit 55POS9002 med Android 8.0.
Alt i alt er jeg MEGET tilfreds med købet, især til 6.000 kr. Hvis jeg skulle ha' betalt 10.000, havde det også været ok, så havde jeg nok bare kigget lidt efter konkurrenterne også, før jeg havde besluttet mig. Til 6.000kr er det en no-brainer, det er bare at bestille, hvis man er på udkig efter et stort TV.
Jeg skal nok forsøge at lave en opfølgning, når jeg har brugt tv'et lidt mere.
Senest rettet af ThomasT1976 14 nov 2019, 13:09, rettet i alt 1 gang.
Af Bull
ThomasT1976 skrev:Så fik jeg sat mit ny indkøbte 70PUS7403 op på væggen og fik set "Back to the Future III" på TV3+ på det i aftes. Jeg valgte hurtigt billede-profilen "ISF-Dag", uden yderligere indstilling og jeg er yderst tilfreds. Faktisk så tilfreds at jeg allerede har givet den yngste af pigerne lov til at lave hule af papkassen, når hun kommer hjem fra skole i dag.
Jeg har ikke fået afprøvet mulighederne i Android 9.0 endnu, men umiddelbart er systemet hurtigere end det er på mit 55POS9002 med Android 8.0.
Alt i alt er jeg MEGET tilfreds med købet, især til 6.000 kr. Hvis jeg skulle ha' betalt 10.000, havde det også været ok, så havde jeg nok bare kigget lidt efter konkurrenterne også, før jeg havde besluttet mig. Til 6.000kr er det en no-brainer, det er bare at bestille, hvis man er på udkig efter et stort TV.
Jeg skal nok forsøge at lave en opfølgning, når jeg har brugt tv'et lidt mere.

tak for input..

jamen så alt i alt er det jo et kanon køb..
du fortryder ikke du ikke fik et mindre OLED i stedet ?

overvejer også tvet hvis der kommer en skarp pris her til black friday..

fik du testet HDR på netflix evt ?
og er der forkel på ambilight fra sidste tv
Af ThomasT1976
Jeg har jo byttet det med et 55" OLED og nej, det kommet på ingen måde op på samme billede-kvalitet, men indtil videre er jeg fuldt ud tilfreds. Jeg har lige kort set lidt Netflix i HDR og Dolby Vision og kvaliteten er fin. Her er jeg dog også lidt farvet, da mit OLED overhovedet ikke kan håndtere Netflix's HDR. Det blivet ALT for mørkt uden grund. I mange mørke scener kan man kun lige skimte ansigterne og jeg har, uden held, forsøgt at disable HDR, da det er helt ubrugeligt i f.eks. serien Ozark.
Jeg er stor tilhænger af Ambilight 3.0 som 70PUS7304 har. Jeg tror også det er det mit 55POS9002 har. Jeg kan i hvert fald ikke se forskel.
Af Bull
Ahh okay..
er det kun Phillips der har bøvl med HDR mm på netflix ??
det er da for dårligt de ikke kan fikse det...

ja er sku lidt splitte om man skal give ekstra og få OLED eller bare "nøjes"
Af henrik.yde
ThomasT1976 skrev:Jeg har jo byttet det med et 55" OLED og nej, det kommet på ingen måde op på samme billede-kvalitet, men indtil videre er jeg fuldt ud tilfreds. Jeg har lige kort set lidt Netflix i HDR og Dolby Vision og kvaliteten er fin. Her er jeg dog også lidt farvet, da mit OLED overhovedet ikke kan håndtere Netflix's HDR. Det blivet ALT for mørkt uden grund. I mange mørke scener kan man kun lige skimte ansigterne og jeg har, uden held, forsøgt at disable HDR, da det er helt ubrugeligt i f.eks. serien Ozark.
Jeg er stor tilhænger af Ambilight 3.0 som 70PUS7304 har. Jeg tror også det er det mit 55POS9002 har. Jeg kan i hvert fald ikke se forskel.
Når dit TV "detekter" et HDR signal, så dukker der flere HDR profiler op i billedindstillingerne, og så er det muligt at ændre f.e.k.s fra lys til mørk osv videre, eller man kan også bare vælge at bruge ISF dag.
Af ThomasT1976
Tak for forslag Henrik, det ved jeg. Jeg har rodet en del i det, men jeg synes ikke rigtig det hjælper. Det virker som om mit TV får en "kommando" om at gøre det ekstra mørkt i nogle scener, senest i "The King" på Netflix. Når scenen så blev lys igen, så går der 2-3 sek. inden tv'et igen får en kommando og skruer op for lysstyrken igen. Jeg ved ikke helt hvad der går galt og det er ikke altid det gør det. Jeg kan i diverse fora læse, at det ikke kun er mig, der har problemer med Netflix's HDR.
Af henrik.yde
Ok, hvilken softwareversion er der på TVet ?
Af ThomasT1976
henrik.yde skrev:Ok, hvilken softwareversion er der på TVet ?
Den nyeste man kan få over nettet. Jeg ved ikke hvad den hedder.
Af henrik.yde
Her er nummeret på den seneste: TPM171E _ 107.001.038.000 – Date: 2019/06/26. Hvis ikke det er den du har, kan den sidste nye findes her:
https://www.philips.dk/c-p/55POS9002_12 ... ne/support

Og husk at lave en "factory-reset", efter du evt har lagt nyeste software ind.
Af ThomasT1976
Ja, meget. I sær da jeg fik skruet ned for lysstyrken, så billedet ikke er så "støvet". Film-profilen også Brightness på 35, så er jeg rigtig godt tilfreds. Alt kører helt upåklageligt.

Sendt fra min VOG-L29 med Tapatalk