Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Vidst ikke helt om jeg skulle skrive dette spg her eller under dvd optager - så undskyld hvis det er kommet forkert ind :-)

Mit spg lyder på anskaffelse af Sony KDL-40X3000 med tilhørende sony dvd-optager RDR-HXD970 i forhold til DVB-C. I fjernsynet er DVB-C indbygget men i dvd optageren findes kun DVB-T. Jeg har læst at man kan anskaffe en ekstern twin tuner som kan tilsluttes dvd optageren for at kun optage det digitale signal men har ikke meget lyst til have endnu en modtager stående. Har jeg andre alternativer for at kunne optage i DVB-C på dvd (ikke andre mærker da disse ligger fast - indkøb for et familiemedlem) 8)
Af Uffe
Ved ikke helt om det hjælper dig noget, men min Sony W3000 sender billedet fra DVB-C tuneren ud analogt på SCART stik 2. Så det formoder jeg X3000 også gør.
Man kan fra epg på tv'et sætte tuneren til at skifte kanal på et bestemt tidspunkt og så sætte harddiskoptageren til at optage samtidig fra SCART.
Det bliver så godt nok konverteret til analog i SCART'en men jeg tror tabet vil være minimalt (ihvertfald vil det være bedre end at optage fra den analoge tuner).
Du kan selvfølgelig ikke se et andet program samtidig med du optager noget, hvis du vil det bliver du nødt til at have 2 tunere.