Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#304907
Jeg har ikke netflix lige nu, men havde det sidste år. Der var ingen problemer med punisher i HDR som ellers er ret mørk.

Indbygget netflix app? Har du mulighed for at teste med en ekstern box? Jeg ved ikke om netflix kan castes fra din telefon, men ellers var det en mulighed.

Og umiddelbart kan jeg kun slå HDR fra når jeg bruger Kodi, men har ligesom ikke haft behov for det...
#304909
Hvis jeg caster fra min telefon, så starter den bare Netflix app'en på TV'et, så den vej går den ikke, men jeg har en PS4 Pro, som jeg kan prøve fra. Den har godt nok også HDR, men her kan jeg disable HDR på HDMI-indgangen mener jeg, så det må prøves.

Jeg prøvede lige at skrive til Netflix's Chat og det er et kendt problem. Man har ingen mulighed for at disable HDR på Netflix, men hans forslag var at sætte streaming kvaliteten til medium, så vises det i 1080p uden HDR. Så skrev jeg til ham at en bedre løsning så ville være at downgrade mit abonnement til standard og spare 30 kr i måneden, så det er gjort nu, så må vi se om vi kan leve uden 4K :-)
#304918
ThomasT1976 skrev:Hvis jeg caster fra min telefon, så starter den bare Netflix app'en på TV'et, så den vej går den ikke, men jeg har en PS4 Pro, som jeg kan prøve fra. Den har godt nok også HDR, men her kan jeg disable HDR på HDMI-indgangen mener jeg, så det må prøves.

Jeg prøvede lige at skrive til Netflix's Chat og det er et kendt problem. Man har ingen mulighed for at disable HDR på Netflix, men hans forslag var at sætte streaming kvaliteten til medium, så vises det i 1080p uden HDR. Så skrev jeg til ham at en bedre løsning så ville være at downgrade mit abonnement til standard og spare 30 kr i måneden, så det er gjort nu, så må vi se om vi kan leve uden 4K :-)
Prøv at lade HDR være. Så kan du se om der er forskel og om det er den indbyggede app der driller.

He he, god alternativ løsning ;)
#310147
Er det noen som har problemer med burn-in på denne tv`en?
Jeg er litt usikker på om renseprogrammet overhodet virker.
Jeg trodde 9002 kjørte et renseprogram etter det var slået av?
Jeg har også kjørt programmet via "settings", men jeg kan ikke se noen forskjell.
Finnes det evt en anden måte at bli kvitt burn-in?

Så vet jeg ikke om det er burn-in eller retention.
Det kan man vel også diskutere, men hva vet jeg? :)
#310154
Ingen innbrenning/retention på 873 som vi har. Den er litt over ett år gammel nå, kjøpt i november 2018.

Noen ganger når tv har stått lenge på spør den om den skal slå seg av, gjør den dette selv om det ikke virker som renseprogrammet kjører? Må innrømme jeg aldri har sett at den kjører panelrens, bare gått ut i fra dette skjer automatisk.

Den spurte om å laste ned og installere oppdatering for noen dager siden men passet ikke da og jeg har egentlig glemt det. Har du lastet ned oppdatering i det siste?
#310163
Min TV er vel 3 år nå.

Siste oppdatering er datert 15.nov i fjor.
TPM171E_R.107.001.101.002

For meg er det umulig å si om skjermrens kjører eller ikke.
Jeg mistenker nesten at det ikke gjør det i og med at jeg kan ikke huske å ha sett retention før siste oppdatering. Men jeg kan jo ta feil.
  • 1
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25