Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af mortena1980
Hejsa.

Jeg leder efter et fladskærm. Mine kriterier er

- Max 10000 kr
- Max 37 "
- Full HD (så min PS3 kan udnyttes ordentligt)
- Gerne høj opdateringshastighed (har dog problemer med at finde et 37 " LCD med Full HD, som samtidig har 100 hz.

Det skal bruges til normal tv (i øjeblikket har jeg normalt analog tv, men vil gerne have muligheden for digitalt tv) samt PS3-spil og Blu Ray.

Jeg overvejer to Full HD 37" TV - hhv et Samsung til 8000 og et Sharp til 9900 kr.

Samsung LE37M86BD
http://www.getmore.dk/templates/imw-pro ... d=LE37M86B

For:
- Prisen

Imod
- parallelimport
- 8 ms (i modsætning til nedenstående Sharp, som har 6 ms)

Sharp Aquos LC37X20S
http://www.geco.dk/product.asp?product= ... b=2&page=1

For
- 6 ms, samtidig har jeg hørt meget godt om Sharps tv.
- ikke parallelimporteret, så jeg har fuld support fra Sharp Nordic

Imod
- 2000 kr mere

Som jeg ser det, er den største forskel, at Sharp har en højere opdateringshastighed end Samsung. Spørgsmålet er så, om jeg skal give de 2000 kr mere for et Sharp. Det kunne være godt i forbindelse med fodboldkampe, film mv. Hvad med i PS3-spil? Gør de 2 ms en reel forskel?

Har I nogen erfaringer med et af disse tv? Og hvilket ville I - med jeres betydelig større viden om LCD-tv - købe?

På forhånd tak for jeres hjælp.

mvh Morten
Af Muggs
Hejsa

Nu kender jeg ikke lige nøjagtigt den model af Sharp du overvejer der.
Men jeg har ejet 2 stk. Sharp LC46DX1E. Købt i Merlin. Det første røg til Powermill med pixelfejl. De sendte det videre til Sharp i tyskland. Der gik _36 dage_ før de fandt ud af at tv'et bare skulle krediteres... Jeg fik så et nyt (efter lang ventetid fra Merlins side). Det havde så også pixelfejl (det skal siges til dettes forsvar at modellen er udgået, og det var en demo model fra en anden Merlin butik - så man kunne forestille sig at det var et de havde fået retur eller lign. og derefter brugt det som demo.). Men ud over det var det VIRKELIG et lækkert TV til pengene, og jeg var da træt af at Merlin ikke kunne skaffe mig et helt nyt som var i orden.

Men jeg har nu købt mig et Samsung LE46M86BD ved SHG. Det er parallelimporteret. Det første jeg fik havde bølger/streger (se min tråd lidt længere nede) på billedet, på analog signal. Jeg fik det byttet uden problemer ved SHG igår, og det nye spiller rigtigt godt. Der er bare meget indstillingsarbejde i M86/M87 modellen, før du har et perfekt billede. Men det kan lykkeds :) Til pengene er det sgu et godt TV, og jeg er fuldt ud tilfreds.

Af de to jeg har ejet/ejer var Sharpen lettets at få et lækkert billede på. Men begge er gode TV. Det er vel også derfor de begge er på listen over anbefalede TV herinde :)

Ved godt Sharp'en ik har noget med det du overvejer at gøre, men det er bare lidt inputs om at det kan tage LAAAANG tid at få repareret sit tv, selvom det ikke er parallelimporteret! :)
Af glade
Kan sige jeg selv kigger q91 vs x20 i 42 tommer begge 2 og imod er også at sharp er dyrer, men sharp er også 2008 modellen kan man sige, i UK bliver den rost rigtigt godt, skulle være fuldt på højde med F86 fra samsung hvis ikke bedre, er lidt hips om haps.

Men fordel er at sharpen i 42 og større er slim line og hængere tæt på væggen modsat samsung lcd.
Af mortena1980
Tak for input.

Det jeg også tænker på, er om det kan betale sig at købe Full HD til et 37 tommer tv? Er det ikke for småt? Ville det ikke være bedre at satse på et tv med 100 hz?
Af Nick_S
mortena1980 skrev:Tak for input.

Det jeg også tænker på, er om det kan betale sig at købe Full HD til et 37 tommer tv? Er det ikke for småt? Ville det ikke være bedre at satse på et tv med 100 hz?
Der må jeg give dig ret :) Men så syntes jeg bare at du skal vælge noget med et 100 hz system der virker - ergo er Samsung lidt diskvalificeret, hvis du spørger mig.

Et Philips 37 PFL 9632 er bragende lækkert :) Men nok lidt for dyrt. Ellers er der Sony KDL D 3000 (fås så kun i 32" tommer, 40 og 46 er udgået, men måske du er heldig at finde et ;))

7962 fra philips er også okay, men bare en halv gammel pixel plus (billedoptimering) der er i, hvor det i 9632 er det nyeste :)

Men nøøj hvor må jeg også smide mange rosende ord efter Sharp, så stod jeg imellem Samsung og Sharp havde jeg til hver en tid taget Sharpen :)
Held og lykke med dit valg :)
Af mortena1980
Tak for svarene alle.

Hvis jeg droppede Full HD og 100 hz tv i stedet, så ville jeg ikke kunne udnytte Blu Ray ordentligt, men på den anden side spiller det vel ikke nogen stor rolle for film-oplevelsen, når jeg har en 37 tommer skærm.

Kan man med andre ord se forskel på 1080p eller 720p, når man har 37 tommer?

På forhånd tak

Morten (som i øjeblikket hælder mest mod at købe et Sharp, men ved ikke om jeg skal bruge 2000 kr ekstra).
Af Celgaard
Vil lige starte med at sige jeg ikke er expert.
Men jeg mener altså at have læst et eller andet sted at man skal op i 40"+ størrelsen for at få egentligt synlig udbytte af fuld hd kontra 720p.

I må endelig rette mig hvis jeg tager fejl.
Af mortena1980
Som jeg ser det, så er Sharp X20 et "bedre" tv end M86, ville det være en korrekt antagelse at arbejde ud fra? Og så skal jeg bare finde ud af, om den er de ekstra 2000 kr værd?

Pft.

Morten