Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af shade
Er der nogen som ved om det er muligt at komme til at se Discovery HD fra YouSee på et Sony 32d3000? og hvad der evt. skal til?

Jeg har et Viaccess CA modul og kan fint se alle andre digitale kanaler.

På forhånd tak.
Af -jacob
Jeg mener at have hørt noget om, at man forsker lidt i at lave nogle CAM moduler der gør det muligt at modtage MPEG4 signaler.
Det bliver vist stadig vist i SD format, men i det mindste kan du så se Discovery HD. og DR står jo tit ret flot selvom det kun er SD.
Af Beckham
Der er ingen HD/MPEG4 tuner i 32D3000, så umiddelbart kan du ikke se discoveryHD uden en ekstern box fra Yousee.
Af shade
Jeg har set nogle steder at de har CA moduler med både Viaccess og mpeg4 decodning indbygget, dvs det er sådan et der skal til?

Er der nogen med kender et som virker med YouSee?
Af -jacob
Det modul du snakker om, er det man bruger til bla. SONY W og X modellerne som har indbygget MPEG 2 & 4 tuner. D3000 har kun MPEG 2 tuner, så du kan ikke nøjes med sådan et modul.

enten skal du bruge en digitalbox som Beckham nævner (samsung laver en med indbygget harddiskrecorder som yousee snart forhandler) eller også kan du prøve at snakke med SONY center og hører nærmere om der kommer det specielle CAM modul der gør at man kan modtage MPEG 4 signaler uden at have indbygget MPEG 4 tuner.

Det var ihvertfald noget som de mumlede lidt om da jeg købte mit W3000, håber det ka hjælpe dig.
Af Rimaraf
Jeg er helt sikker på at der allerede findes mpeg-4 til mpeg-2 converter-kort på gaden, og at de har været fremme længe. Er dog ikke klar over hvad de hedder, men har læst det andet steds på forummet.