Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Er på jagt efter ny skærm, der skal bruges allround. Dvs. surfing, kontorbrug, grafik, film og en smule spil. Mit spørgsmål går nu på hvorvidt NEC MultiSync 20WGX2Pro kan være det rigtige valg. Det er jo efterhånden ikke den nyeste skærm, men med s-ips panel til 1600 kr. i 20.1 tomme ? Hvordan klarer den sig i forhold til nyere skærme som f.eks. Samsung SyncMaster 206BW, der har et TN-panel ?

Er der evt. andre anbefalinger? Størrelsen skal være max 20.1" i widescreen, ellers max 19" i 4:3. Prisen må helst ikke overstige 2000 kr.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
19" findes kun i 5:4 opløsninger.

En TN baseret skærm vil være hurtigere end en S-IPS eller VA baseret model, men netop NEC 20WGX2Pro er ofte rost for at være meget hurtig. Du får ikke noget der giver et bedre allround brug end den model.
Af Lars85
Når jeg ser prisudviklingen på NEC skærmen virker det helt vildt at den kan falde fra 3.696kr til 1.559kr fra en dag til en anden - bogstaveligt!
Kommer der en afløser snart som kan være en forklaring på det ekstreme prisfald? :o

Link:
http://www.edbpriser.dk/Products/Listpr ... ?ID=315131
Af madsl
Lars85 skrev:Når jeg ser prisudviklingen på NEC skærmen virker det helt vildt at den kan falde fra 3.696kr til 1.559kr fra en dag til en anden - bogstaveligt!
Kommer der en afløser snart som kan være en forklaring på det ekstreme prisfald? :o

Link:
Jeg har spekuleret på det samme, selvom denne skærm ingen interesse har for mig. Jeg synes det lugter af, at alle butikkerne bruger skærmen til at lokke potentielle købere ind på deres hjemmesiden, da ingen af dem tilsyneladende har skærmen på lager!
Af Lars85
madsl skrev:Jeg har spekuleret på det samme, selvom denne skærm ingen interesse har for mig. Jeg synes det lugter af, at alle butikkerne bruger skærmen til at lokke potentielle købere ind på deres hjemmesiden, da ingen af dem tilsyneladende har skærmen på lager!
Det kan være du har ret Mads. Jeg mindes ikke jeg har set et lignende prisfald ihvertfald :)
Af muttleydk
madsl skrev:
Lars85 skrev:Når jeg ser prisudviklingen på NEC skærmen virker det helt vildt at den kan falde fra 3.696kr til 1.559kr fra en dag til en anden - bogstaveligt!

Link:
Jeg har spekuleret på det samme, selvom denne skærm ingen interesse har for mig. Jeg synes det lugter af, at alle butikkerne bruger skærmen til at lokke potentielle købere ind på deres hjemmesiden, da ingen af dem tilsyneladende har skærmen på lager!

Jeg fik en af disse skærme til 1621,- inc. fragt fra Proshop .. Så det var nu ikke rent fup! Proshop solgte dog alle sine skærme på 1½ dag, ca. 15 skærme.. (efter hvad jeg kunne se)

Men ja, det kunne være fedt hvis edbpriser.dk og ligende sider kun viste butikker med produktet på lager..
-----------------

Og der kommer med sikkerhed en afløser på et eller andet tidspunkt, men om det er grunden til prisen eller ej, er mig lige meget, til 1621,- er der meget skærm for pengene, så længe man kan leve med den glossy overflade og ikke forventer et super hurtigt panel.. (der er næsten ingen input-lag, men panelet kan ikke følge med de hurtigeste ting.. Til f.eks. WoW er skærmen OK fed)
-----------------

Jeg fik også en Philips 230WP7NS til 3500,- for ikke så længe siden til min musik computer.. den var nedsat fra ca. 7.000,-
Af Lars85
muttleydk skrev:Jeg fik en af disse skærme til 1621,- inc. fragt fra Proshop .. Så det var nu ikke rent fup! Proshop solgte dog alle sine skærme på 1½ dag, ca. 15 skærme.. (efter hvad jeg kunne se)

Men ja, det kunne være fedt hvis edbpriser.dk og ligende sider kun viste butikker med produktet på lager..
-----------------

Og der kommer med sikkerhed en afløser på et eller andet tidspunkt, men om det er grunden til prisen eller ej, er mig lige meget, til 1621,- er der meget skærm for pengene, så længe man kan leve med den glossy overflade og ikke forventer et super hurtigt panel.. (der er næsten ingen input-lag, men panelet kan ikke følge med de hurtigeste ting.. Til f.eks. WoW er skærmen OK fed)
-----------------

Jeg fik også en Philips 230WP7NS til 3500,- for ikke så længe siden til min musik computer.. den var nedsat fra ca. 7.000,-
Jeg var nu ikke ude på at beskylde butikkerne for fusk - tænkte at der kunne være en logisk forklaring på det pludselige prisfald :)

Jeg er også lige på nippet til at bestille en, men jeg skal bruge den til Call of Duty 4 - nogen der kan sige om den egner sig til det, eller er et TN-panel det eneste svar på det spørgsmål? O-O
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Der er helt klart også noget fusk med i det. Hvis I klikker ind på nogle af de andre butikker der også annoncerer med denne pris, så bliver I slemt skuffede - de sælger den stadig til 3700 kr.
Af Lars85
yakken skrev:Der er helt klart også noget fusk med i det. Hvis I klikker ind på nogle af de andre butikker der også annoncerer med denne pris, så bliver I slemt skuffede - de sælger den stadig til 3700 kr.
Arh skidt - godt set yakken! ;)

Men håber Getmore er reele nok så man kan bestille skærmen derfra uden problemer - andet end en uges ventetid selvfølgelig O_O
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Hvornår er Getmore blevet reelle nok? De mistede deres E-mærke pga. dårlig kundeservice, så det var nok ikke den label jeg ville smække på dem.

Jeg gætter på at du får en fin mail, der fortæller dig at prisen nu er 3700 kr. når leveringsdatoen nærmer sig, hvis du går hen og bestiller den hos dem. Vælg et andet firma.
Af muttleydk
Lars85 skrev:jeg skal bruge den til Call of Duty 4 - nogen der kan sige om den egner sig til det, eller er et TN-panel det eneste svar på det spørgsmål? O-O

Jeg ville ikke købe denne skærm til FPS spil.. dens panel er ikke hurtig nok, det er i hvert fald min mening..

Men bare fordi en skærm er med et hurtig TN panel, betyder det ikke at der ikke er input-lag.. denne NEC skærm har et noget langsommere panel end f.eks. HP's w2207, men NEC'en er meget hurtigere til at gøre noget når man flytter musen..

Så du bør finde en skærm med både hurtig panel Og hurtig elektronik.. Du kan bare på ingen måde sammenligne de angivet ms. skærmproducenterne skriver.. Det er mere fup end noget andet jeg har set.. til FPS spil, er det bestemt ikke nok med et hurtigt panel, der skal også være så nær ingen input-lag som muligt, og denne input-lag fortæller skærmproducnterne sjovt nok ikke om..
Af Lars85
muttleydk skrev:Jeg ville ikke købe denne skærm til FPS spil.. dens panel er ikke hurtig nok, det er i hvert fald min mening..

Men bare fordi en skærm er med et hurtig TN panel, betyder det ikke at der ikke er input-lag.. denne NEC skærm har et noget langsommere panel end f.eks. HP's w2207, men NEC'en er meget hurtigere til at gøre noget når man flytter musen..

Så du bør finde en skærm med både hurtig panel Og hurtig elektronik.. Du kan bare på ingen måde sammenligne de angivet ms. skærmproducenterne skriver.. Det er mere fup end noget andet jeg har set.. til FPS spil, er det bestemt ikke nok med et hurtigt panel, der skal også være så nær ingen input-lag som muligt, og denne input-lag fortæller skærmproducnterne sjovt nok ikke om..
Mange tak for info muttleydk! :)

Det er meget rart at du har gjordt mig opmærksom på inputlag-faktoren så jeg ikke bare tænker "ms = god skærm" i fremtiden :p
Af fifafrazer
Jeg tror også godt man kan regne med mere end 1 uges ventetid ved alle forhandlerne. De bruger vel formentlig den samme importør. Shg forventer at have skærmen på lager 22/2, så man kan godt ærge sig over, at man ikke fik bestilt noget før.