Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af itwasburke
Hej. Jeg var i fredags klar på at slå til på Powers tilbud på en 75 tommer Panasonic til 9999 kr, men da jeg ikke kunne se den demonstreret i nogle af de omkringliggende power huse, valgte jeg at vente og undersøge markedet lidt bedre.

Efter at have gennemtrevlet diverse tråde herinde om OLED skærmenes fortræffeligheder har jeg besluttet at gå 10 tommer ned og få noget bedre kvalitet.

Da LG's modeller er nemmest at komme til prismæssigt har jeg dog brug for lidt hjælp fra jer af jer der har erfaring med disse modeller.

Jeg er simpelthen i tvivl om det skal være C7, C8, B9, eller måske C9??. Jeg kan jo godt slå specs op og se forskelle her, men da min primære krav til skærmen er, at den SKAL kunne vise fodbold (Yousee signal) i rigtig god kvalitet (silkebløde bevægelser:-)) vil det være fantastisk at høre fra nogen af jer om jeres oplevelser med netop fodbold på skærmen.

Jeg vil helst ikke over 15000 kr og som sagt skal det være 65 tommer.

PÅ forhånd 1000 tak

Burke
Brugeravatar
Af bbplayer
En LG OLED65C8 , 10k? Det mener flatpanels vistnok tidligere vil blive en B9 model, altså sidste års tech i nye billigere skærme, og B9 er vist billigst. Spørgsmålet er så om du vil betale 4000 mere for en 65" B9.

C9 bliver jo lidt dyrere lige nu.

Mener at anmeldelsen her på siden, giver C8 gode point for at opnå en motion effekt som Sony på deres nyeste skærm fra sidste år. Så 9 serien kan vel kun blive bedre.
Du misser så det nye som disse 9 serie skærme kan byde ind med, måske ikke vigtigt nok.
Af itwasburke
Lars J skrev:Jeg har en 65C8 og ser en del engelsk fodbold via yousee antenne. Ser da knald godt ud og ingen bevægelses problemer
Mange tak Lars - super godt at høre :)
Har også et 65" C8 og ser også meget fodbold. Kan kun tilslutte mig Lars' mening om at det ser super lækkert ud og kører meget flydende. Du kan også godt sætte lidt "motion smoothing" på uden at du får sæbe opera effekt.
Ser det via kabel tv fra Stofa.
Af purtsak
Så vidt jeg husker har b9 en dårligere videoprocesssor alpha 7 vist den samme som i b8 har selv købt c8 som har alpha 9 videoprocessor og er skie glad for det og hvis vi tager c9 så det vist nærmest kun hdmi 2,1 Der er til forskel
Korrekt. B-modellerne kører stadig på Alpha7, som ikke performer helt så godt på eks. bevægelse og mangler nogle features på især kalibreringen. Noget af det bliver ret akademisk og de færreste vil nogensinde få brug for de ekstra kalibreringsfeatures, men lige præcis på bevægelse-håndtering og måske også på LG's smooth gradation, vil det være synligt at der er forskel.
Af itwasburke
Ok, 1000 tak for alt dette - det er MEGA brugbart!! - Det lugter af en C model, 8 eller 9. Vil der være LED fjernsyn (mærke ligegyldigt) der kan hamle op med bevægelseshåndteringen i C8/C9 ??

Mvh
Burke
Af itwasburke
arh for filan - the agony of choice :D Men jeg kommer fra en Pioneer LX5090 så sort niveau vil jeg helst ikke gå ned på..Jeg må ud og se dem live - forhåbentlig med et antennesignal

Tak igen!!
Burke
Af Beckham
Jeg tænker at de fleste LCD'er fra den øvre hylde fint kan matche plasma sort niveauet. Nu har jeg ikke selv haft en Pio, men gik fra en Pana plasma til en Sony LCD i sin tid og den matchede fint sort niveauet fra plasmaen.

Det med at se skærmene med tv signal kan måske blive lidt svært, men det er dog muligt..:-) Ofte kører butikkerne dog kun med en blu ray eller lignende.
Af itwasburke
Ja det er påfaldende som sælgerne forventer man køber sit tv på baggrund af en 8K demo video. Men så er det jo dejligt med solid info herinde fra. Under alle omstændigheder 1000 tak for input!! Det er højt værdsat!

Mvh
Burke