Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej folkens!

På arbejde påtænkes et tv, der kan vise fotos, mellem 40" og 55" stor. Afspilleren er et Apple-TV eller en Intel NUC PC. Men jeg døjer med at finde et passende vægbeslag, da jeg godt vil have skærmen meget tæt på væggen (både pga. æstetik og plads)

Jeg har kigget på Samsungs No-Gap vægbeslag, som kræver et tv i Q7/Q8/Q9 serien, men de modeller er en anelse over budget. Jeg ville gerne ligge omkring 5-6000kr for skærmen.

Findes der gode alternativer, hvis man vil have skærmen helt tæt på væggen?

På forhånd tak for input!
Der findes mange beslag der kan være tæt på væg, som du selv nævner samsung NoGap wallmount, men inden du kaster dig ud i det, så spørg dig selv ad om om du vil have apple/NUC pc gemt bagved tv...for som du selv siger æstetik....

VOGELS THIN 305 FIXED VÆGBESLAG (1,5cm fra væg) er een mulighed hvis der ikke skal være noget bagved og rimelig tæt ind til væg, men der findes mange andre som sagt
Hej Thomas - tak for indspark. Nej, afspilleren står rummet bag væggen, som tv'et skal hænge på. Der skal blot et HDMI-kabel og strøm til TV igennem et hul i væggen.

Så tv skal bare være så tæt på væg som muligt. Samsung No-Gap er undersænket i tv'et - måske er der andre producenter, der gør noget tilsvarende?
Samsung No Gap fungerer fordi der er lavet "hul" i selve fjernsynet. Jeg mindes der er video fra Samsung der viser det, hvis man googler.
Jeg tror alle andre modeller er standard VESA mount. Altså ikke noget "hul". Jeg er usikker på, om man kan komme tættere end Vogels Thin.