Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hvor findes de skærme og priser, I smider op? Links?
Så vidt jeg kan se, er de ikke på lager nogle steder, og slet ikke til de priser, I oplyser...
Denne tråd drejer sig, så vidt jeg ved, om det bedste 75" TV til under 10.000 kr., som naturligvis burde kunne erhverves, hvis det ønskes...
Supergris skrev:Hvor findes de skærme og priser, I smider op? Links?
Så vidt jeg kan se, er de ikke på lager nogle steder, og slet ikke til de priser, I oplyser...
Denne tråd drejer sig, så vidt jeg ved, om det bedste 75" TV til under 10.000 kr., som naturligvis burde kunne erhverves, hvis det ønskes...
Blev gjort opmærksom på at Power har denne QE75Q6FNATXXC på outlet til 10335 :). Kan selvfølgelig være den allerede er væk.

Det haster ikke for os at få det TV op og derfor undersøger vi markedet. Black friday er en måned væk, men ved ikke om det tidligere har været gode tilbud...
Det kan ikke betale sig at undersøge markedet før det er aktuelt! Priserne flytter sig for hurtigt.
Du skal være opmærksom på, der ikke er nogen garanti for, der dukker noget spændende op til black friday.
Lagrene på sidste års modeller er ved at være tømte, så der kan godt gå et stykke tid, før priserne bliver interessante igen...
Som jeg tidligere har skrevet; står du og mangler et TV nu, så er det efter min mening en no brainer at snuppe Panasonicen, da der er tale om et absolut best buy, som der ikke altid er at finde...
Symac skrev:
Supergris skrev:Hvor findes de skærme og priser, I smider op? Links?
Blev gjort opmærksom på at Power har denne QE75Q6FNATXXC på outlet til 10335 :). Kan selvfølgelig være den allerede er væk.

Det haster ikke for os at få det TV op og derfor undersøger vi markedet. Black friday er en måned væk, men ved ikke om det tidligere har været gode tilbud...
Det ser ud til at du hælder mest til Samsung, da Philips ikke lige var noget..

Black Friday har ofte tilbud på de skærme de gerne vil af med. Du kan selvfølgelig være heldig der er OLED blandt, men næppe til under 10.000 kr for et 75".

@Supergris skærer det igen ud i pap, men hvis i foretrækker andet, så kan det være de samlede pakke ikke er lige så god, men valget af Smarttv og andet der gør udfaldet.
Jeg har idag modtaget mit Panasonic FX780E i 75"
konklusionen kom hurtigt billed kvalitet er LANGT fra det gamle plasma TV så den ryger retur til power i weekenden havde desværre håbet med de mange gode anmelder her inde men desværre.
har leget lidt med indstillingerne men kan ikke få billed flot sort er lyssort / grå
men størrelsen er helt fint på de 75" til stuen selvom vi kun sidder 2.80m fra tv.et desværre er billedet bare så dårligt jeg ikke kan holde ud at se på det.
Du må gøre noget forkert. Sort er mindst ligeså godt som de gamle plasmaer...
Evt. bruger du forkerte indstillinger på dine HDMI-porte (Normal/Udvidet-farverum).
Husk, det gælder både afspiller og skærm.

Jeg kan huske en tidligere tråd, hvor en ny ejer af et Sony XF9005 beklagede sig på samme måde, hvor det på ingen måde er noget, der normalt er gældende for modellen...
Jeg vil også anbefale dig at bruge tid på at indstille det bedst muligt.

Hvilken Profil bruger du?
Er den kalibreret efter foreskrifterne osv. osv.

Husk på at de fleste Samsung og LG skærme i butikken er knaldet op på maximum lysstyrke og afspiller blu-ray film for at vinde købere.
Jeg kan se, der er en bruger her, der beklager sig over det samme:

https://forum.recordere.dk/valg-af-75-t ... page5.html

Evt. prøv det, der bliver foreslået, men umiddelbart tror jeg nu, det mere hænger sammen med det, jeg skrev tidligere...

Det ser ud til, efter et kort kig i dit link, at de endte med et yderst godt resultat efter at have leget med indstillingerne.

Jeg VED TVet har et rigtigt godt sortniveau, så du må gøre noget forkert, dog burde billedet være fornuftigt ved brug af alle de mulige presets, så mit gæt er, det er din afspiller, det er galt med...

Har du prøvet med TV-kanaler fra kabel?

Lidt sjovt; det ene sted anbefaler de Adaptive Backlight til maks., det andet sted til min.
Jeg vil mene, min. er korrekt; jo mindre digitale filtre jo bedre, efter min mening.
Ambient sensor, som jeg har haft mistanke til, skal du også huske at sætte til OFF!
Senest rettet af Supergris 24 okt 2019, 19:19, rettet i alt 1 gang.
Lidt sjovt; det ene sted anbefaler de Adaptive Backlight til maks., det andet sted til min.
Jeg vil mene, min. er korrekt; jo mindre digitale filtre jo bedre, efter min mening.
Ambient sensor, som jeg har haft mistanke til, skal du også huske at sætte til OFF![/quote]

ambient er det omgivelsessensor?