Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hejsa,

Jeg har en mindre udfordring som jeg godt kunne bruge noget hjælp til da jeg er ved at hænge mit 40" Samsung LE-40M87BDX op og på denne model er der kun 4 huller, 2 på hver sin side i toppen og i bunden, men ikke nogen i siderne, dog kan jeg se der er noget der "kunne" være et hul men det er gemt bag en rund plastik ringi begger sider (2 oppe i hvert sit hjørne og 2 forneden), nogen der ved om man skal ødelægge de ringe for at kunne komme til at skrue noget i der eller om man, når man som jeg bruger det her ophæng,

http://www.barkanmounts.com/images/prod ... 984230.pdf blot skal bruge de 4 midterste huller eller hvem hvad hvor?

Vil nødig hænge det op og så dratter det ned igen jo, så kan jeg få lidt erfaring på bordet tak ;)
Senest rettet af nonamerequested 27 jan 2008, 14:51, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Giv lige folk en chance. Du bumper din tråd efter 30 minutter på en lørdag eftermiddag!
Af nonamerequested
Jaja, sorry :-( Håbede på at der var en der kunne hjælpe mig "on-the-fly" eftersom jeg står midt i installationen ;)
Af hypre
Står der ikke noget om ophæng i dit manual?
Af nonamerequested
Uhm nej, ikke det store -.-

Har du dit op at hænge? Hvis så er det så de midterste huller du bruger eller har du gjort brug af de andre ude i siderne?

Altså jeg kan sagtens få den op at hænge, men det er bare ikke som det står i manualen fordi hullerne på 40M87BD sidder anderledes end der står i ophængs manualen, der sidder de ude i siden jo...
Af tck
jeg har brugt hullerne ude i siden da samsung bruger standarden vesa 200 men som du kan se ved dette beslag så kan det bruges til mange andre også og så ligner det næsten samsung's originale men den fra hifi klubben er pænere og billigere :D
Af nonamerequested
tck skrev:jeg har brugt hullerne ude i siden da samsung bruger standarden vesa 200 men som du kan se ved dette beslag så kan det bruges til mange andre også og så ligner det næsten samsung's originale men den fra hifi klubben er pænere og billigere :D
Var dine huller i siden ikke dækket af plastik og hvordan fik du den åbnet? Og hvis samsung bruger den std hvorfor er de så dækket til? -.-
Af tck
nej de var ikke dækket til da det er standard hullerne
Af nonamerequested
På min er det så ikke standard, fordi de sidder 2 i toppen og 2 i bunden, meget centreret og ikke i siderne.

Sådan her:

Kode: Vælg alt
|                                                                 |
|  o                x                     x                  o |
|_____________________________________|
o = de huller der er dækket med plastik, ser ud som om der kunne være et hul, men det er bare en sort ring, eller skal de skubbes ud eller er det fake huller?
x = de huller der er åbne på mit 40M87BD, som der kan skrues skruer i.

Forstår i det bedre nu? :) Feedback please ^^

*Edit, forum vil ikke rigtigt vise det rigtigt men håber i forstår meningen hehe.
Af tck
Kan du ikke lige sætte mål på så måler jeg på min egen
Af nonamerequested
Målt fra siden og ind, så sidder de huller der kan puttes en skrue i 37 cm inde. De huller som er dækket af en sort plast ring (som går i et med resten af panelet) sidder 17-18 cm inde når man måler fra siden og ind.

Målet fra hullerne som er 37 cm inde og ned til de huller under dem er ca. 20 cm., så det er 20cm mellem dem op og ned, hvilket vel er det man kandler Vesa 200 std?

Og mit beslag og sådan som det er vist i ophængs manualen (se link længere oppe i et af mine svar) skal jo sættes i de huller som er 17-18 cm inde og ikke i de 20 x 20 cm huller der er i midten. Så mit spørgs er om de huller som er dækket af den sorte plastring skal klemmes ud, om der er en skruegevind bag dem, eller om jeg skal droppe manualen og så hænge dem op på de 20x20 cm som er bag på fjernsynet nu og om det så holder ;)

Hjalp det?