Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Chridderocks
Okay, jeg har før oprettet en tråd omkring et tv jeg tænker jeg vil købe.

For god skylds orden er det et: Samsung LE37M86BD (hifipriser, samsungs hjemmeside)

Det er 37", det er Full-HD, og det har en DVB-T tuner til stueantenne.

Da jeg skal bruge det mens jeg stadig bor hjemme og har stueantenne her, så er det jo fint. (?)

Men da regner med at det bliver kabel tv fra YouSee når jeg flytter hjemmefra, så skal jeg jo have en selector boks som jeg tror det hedder? for at kunne se det digitalt. Jeg har en ven som har et phillips tv, han har kun en DVB-T tuner i, men har kabel tv, og kan sagtens se noget.. Men dét er så ikke digitalt?

Så har jeg læst om det med at hvis jeg så har en boks der gør jeg kan se DVB-C signaler ordenligt på mit Samsung tv, så skifter de fra MPEG2 til MPEG4 næste år? Og så kan jeg slet ikke se noget, oder was?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Analogt TV kan altid ses. Dvs. kabel-TV fra YouSee, så længe de stadig sender analogt. Du skal kun have en selector hvis du vil have kanalerne digitalt i stedet.

Med en MPEG2 dekoder kan du ikke se kanaler der er kodet i MPEG4.
Af Chridderocks
Okay, så hvis jeg køber dét samsung tv, der har en dvb-t tuner i, og så en eksternt dvb-c boks udenfor, så signalerne bliver digitale, så skal jeg have en ny boks efter de sender mpeg4?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Ja, du bliver højest sandsynligt nødt til at købe en ny boks til den tid, men hvis du slår koldt vand i blodet og venter til februar, så kommer der en ny HD-boks fra YouSee der skulle råde bod på nogle af manglerne.

Den skulle tilmed være fra Samsung, så der er en hvis sandsynlighed for at du kan genbruge en fjernbetjening fra M87.
Af Chridderocks
Ja det er jo lige det med det kolde vand.

Okay, så jeg får faktisk først brug for den når jeg flytter hjemmefra, og jeg får digitalt kabel-tv.
Og på det tidspunkt er den jo ude, da jeg ikke lige flytter pt.

Og så er der også noget med det der Anynet+ der gør man kan bruge én fjernbetjening..