Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Nkaj
Hej allesammen.

Jeg skal til at købe et Tv, og jeg har kigget på nogle 40 tommer, og jeg har også udfundet mig den model, som jeg godt kunne tænke mig.

Men så er det jeg tænker på om det bliver for stort.

Jeg kommer til at sidde ca. 3 meter fra det når jeg sidder i min sofa

Så er det for stort?

På forhånd tak for hjælpen :)
Af nonamerequested
37-40" er ideelt til ca. 3 meter, jeg sidder ca. 3-3.5m fra mit 40" og det bør efter min mening ikke være større, men det er en smagssag, men 46" eks. er 3 meter ikke langt nok væk, men tjek guiden her på Flatpanels til afstand m.m., den giver et godt fingerpraj.
Af tck
Jeg bakker op, jeg har selv et 40" og sidder mellem 2,5 og 3,5 væk og det fungerer perfekt men det kræver at tv'et kan klare det for hvis det er for ringe så går det ikke

Samsung LE-40F86bdx/xee
Af Nkaj
Jeg vil købe følgende Tv: Sony KDL40D3500.

Så er er det for stort til en siddeafstand på 2,5 - 3 meter?
Af tck
Det burde det ikke være men der er bare lige en ting du skal tænke over sony's annaloge tunere er ikke så gode, men det er min personlige holdning men det samsung's heller ikke været før de kommet med deres nye F model men glæd dig det er fedt med en 40"
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Den guide der refereres til er her:
http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.p ... tart_from=&

Hvis du leger lidt med appletten, så vil vu se at der er ret stor forskel på hvor tæt på TV'et man skal sidde for at detaljerne ikke bliver udtværede. Med det signal du får fra din antenne, så er afstanden helt oppe på 4.4 m, men når vi nu engang får HD herhjemme, så hedder opløsningen 720p i stedet og så falder afstanden til 2.2 m.

Dvs. at med et alm. dårligt 576p signal (dvs. TV og DVD), så kan du tillade dig at sidde helt op til 4.4 m væk og går du tættere på, så kan du nemmere se fejl og støj i billedet. Med digitale kilder slipper du dog for støjen.
Af Nkaj
Okay. tak

Så jer der har en 40" og som sidder ca. 3 meter fra Tv'et hvordan er jeres signal på det analoge Tv signal og DVD signal mht. støj på billedet?
Brugeravatar
Af Rechain
Jeg har et 46" (X3000) og sidder ca. 2-3 meter fra skærmen. Det er helt perfekt ifølge mine øjne :)
Senest rettet af Rechain 23 jun 2016, 00:02, rettet i alt 2 gange.
Af nonamerequested
Jeg har lige skiftet mit gamle antennekabel ud (10 meter lang) med en hifi-udgave og det hjalp en del, så lige pt er det "ok" når jeg sidder 3m væk. Skal dog have en selector da det hjælper en hel del på kvaliteten.

DVD er uovertruffen på min, syntes det ser kanont ud og støj er ikke noget jeg ser noget til.