Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af birk.kromann
Jeg har desværre ikke plads til et 55" i min lille stue, så er nødsaget til at finde et 42" i stedet for.

Alle dem der har fået de bedste anmeldelser er minimum 55", så er der nogle af jer der har et brud på et godt 42"?

Det skal være 4K, HDR og god billedekvalitet er et must.
Af Grandahl
Som du selv lidt er inde på er skærme under 55” nedprioteret hos producenterne, der ligges ikke meget energi der.. En del af grunden er nu også at mindre skærme ikke giver så meget til billedoplevelsen.. 4K er nærmest i alle skærme, det har bare ingen effekt i små skærme, der skal du i 55”, helst større.. Jeg er ikke sikker på at HDR findes i så små skærme.. OLED der giver det suverænt bedste HDR findes ikke under 55”. Eller skal du bruge et Zonebelyst LCD skærm for at give et nogenlunde HDR, er ikke sikker på det findes i 42/43 tommer... Uanset om det gør, bliver oplevelsen mindre end på større skærme..
Ja det er lidt deprimerende læsning for jer der ønsker små skærme, det er jeg klar over
Brugeravatar
Af bbplayer
Du skal op i 43" før der eksisterer skærme som bare er lidt bedre end ok.

40/42 findes vist dårligt nok, uden at du får finlux eller prosonic som producent :) Betyder det intet, så gå i føtex der har de dem, og elgiganten/power har vist en finlux i den størrelse.

https://www.pricerunner.dk/pl/2-4885889 ... ign-Priser
https://www.pricerunner.dk/pl/2-4932401 ... ign-Priser
https://www.pricerunner.dk/pl/2-4871812 ... ign-Priser

et par bud i 43" ikke udvalgt på andet end størrelse, der er i det område du skal se. Serie7 eller 8
Brugeravatar
Af elcom
Q60R ville jeg helt klart tage med i overvejelserne.

Jeg havde selv et 43" 2018 Samsung the frame i en kort periode. Fint TV til 4.999,-. Hvor man både fik no-gap wall mount og Samsungs one connect boks med i kassen. Det var dog en kant belyst model og sort var derfor ikke imponerende og HDR var tæt på ubrugeligt. Normal 4K og 1080p så dog ganske fornuftigt ud.

Så vær opmærksom på hvad du forventer TV'et skal kunne, det bliver svært at få top performance fra modeller i den størrelse. Jeg havde selv meget svært ved at finde et med bagbelysning, som kunne hjælpe på sort.
Af birk.kromann
Lige præcis sort gengivelsen er nemlig en ret stor faktor - og noget der er lidt svært at vurdere i et showroom.
Men vi er enige om, at Q60R er bedre end The Frame, ikke?
Brugeravatar
Af elcom
Det har jo i hvert fald et quantum dot lag, som 2018 the frame modellen ikke havde. Så i teorien ja, jeg har dog ikke haft hands on erfaring med et Q60R TV.
Af Grandahl
Q60 ville være et udmærket valg, det er med VA panel der gengiver sort bedre end IPS paneler
Brugeravatar
Af bbplayer
Q60 må være det bedste valg i den klasse og størrelse, undtagelsesvis fik jeg vist kun søgt på samsung UE modeller :) Glemte disse Q serie skærme, som klart nok gør jobbet bedre. og 5000kr er da en ok pris, hvis man bare ikke kan presse større skærm ind i rummet.
Af Supergris
Jeg har svært ved at forestille mig ikke at have plads til et 55" TV.
Selv hvis jeg boede på et kollegie-værelse, skulle jeg nok finde et sted, det kunne stå/hænge, men måske, der er helt specielle forhold, der gør sig gældende, eller er der blot tale om æstetiske hensyn?