Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Celgaard
Hej alle sammen jeg har nu langt om længe besluttet mig for at mit kommende TV skal være et Samsung LE-40M87BDX.
Jeg troede egentligt ikke jeg behøvede at beslutte mere nu efter at have brugt mange timer på at læse anmeldelser og tjekke priser, indtil jeg fandt ud af der var 2 versioner af dette tv.

Jeg snakket selvfølgelig om standard(import)-modellen, og den danske/nordiske model XEE.

Jeg er godt klar over der følger ekstra service med på XEE modellerne og pixel garanti, men vil alligevel lige høre jer samsung ejere/experter.
Er XEE modelen, eller modellerne generelt for den sags skyld, virkelig de ekstra penge værd?

I 40M87BDX's tilfælde snakker vi om næsten 3000kr ekstra(hos danskitlager).
Af Mott
jeg ville personligt aldrig have noget imod og købe parallelinport og har ikke haft nogle problemer med mit tv
Af Celgaard
Jeg er bare bekymret med henhold til pixelfejl, mener EU-regler siger at op til 4 pixelfejl er acceptablet, hvilket jeg ikke er helt tilfreds med.

Tror i man kan bruge de 14-dages fortrydelses ret man har ved online køb, hvis man finder pixelfejl?
Af Mott
ja jeg mener at inden de 14 dage skal du kunde levere tvet tilbage lige meget hvad.
ret mig hvis jeg tager fejl
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Ja, du kan benytte de 14 dages returret så fremt TV'et fremstår som værende i "væsentlig samme stand". Det er ligegyldigt om TV'et har pixelfejl eller ej - du behøver ikke give en grund for at returnere det.
Af nonamerequested
Jeg har købt en UK model af 40M87BDX hos Dansk IT Lager i Glostrup, kan varmt anbefale dem, super service og folk med generel større forstand på LCD/Plasma end mange andre forhandlere og så kan man selv hente det hos dem.

Du har 14 dages fuld returret så længe du leverer det tilbage i samme stand som modtaget, det er der ingen der kan komme udenom, uanset om du har handlet på nettet eller i butikken.

Mht. EU modeller, så har jeg fået smidt DK model på via det trick på fjernbetjeningen og har nu Dansk menu m.m. og du kan hente en dansk brugsanvisning på google ;) Så der er ikke den store forskel på, udover at du hvis du køber en EU model ikke har nogen udvidet pixelgaranti efter de 14 dage, udover den standard Samsung garanti. Men igen, så er pixelfejl ikke noget der opstår bare sådan, enten så er det der når du modtager skærmen ellers kommer det kun hvis det får et slag, bump eller andet og er ikke noget der bare "opstår" ud af det blå :)
Af red_martians
Jeg har aldrig oplevet en pixelfejl på samsung-fjernsyn fra sidste år.. og tro mig.. jeg har haft hænderne på rigtig mange samsung skærme. Det er ofte andre fejl der er på dem, så højtalere der går i stykker, grønne streger osv.. altså rene reparationer.. men har aldrig set en pixelfejl på Samsung.. Så tror ikke du behøver at frygte noget... Desuden så få en snak med forhandleren.. Han kan af samme grund som jeg siger.. nok gi dig en personlig garanti på at der ikke er pixelfejl på dit fjernsyn.
Brugeravatar
Af Andromedia
Jeg har kun oplevet en pixelfejl en gang og det var på en 20" LCD skærm . Man skulle virklig vide hvor den pixelfejl var for at kunne se den. Jeg kunne forestille mig at det er næsten umuligt at se på en FullHD skærm som LE40M87. Men som Yakken siger så har du jo 14 dages fortrydelsesret, selv hvis der ikke er nogen fejl at se.