Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Jesper0901
Hej Flat,
Jeg er på udkig efter et nyt 65" med en max pris på 8.000 kr. har desværre ikke råd til oled i den størrelse.
Som nævnt har jeg kig på XG8096 og XF8505. Det skal primært bruges til lidt smart tv, se en film, men primært normalt TV. Har i bedre bud eller er jeg på rette vej?
Tak :-)
Af PeterD
Jesper0901 skrev: Som nævnt har jeg kig på XG8096 og XF8505. Det skal primært bruges til lidt smart tv, se en film, men primært normalt TV. Har i bedre bud eller er jeg på rette vej?
Tak :-)
Hmm.

Lyd&Billed har haft XG80 under luppen og skriver: "XG8096 har markant bedre lysstyrke og faktisk ganske anvendelig kontrast, selv i krævende mørke filmscener.Når Eleven befinder sig i mørke gange i 3. sæson af Stranger Things, er der virkelig sort omkring hende og ikke bare halvgråt som på LG. Der er også væsentlig mere punch og intensitet i farvenuancerne. Alt dette bidrager til en mere medrivende seeroplevelse.Sony-skærmen kommer med japanernes X-Reality Pro-videochip, og det kommer til udtryk i form af god billedprocessering. Billedet fremstår væsentlig skarpere end hos flere af udfordrerne, og bevægelserne er glattere og mere sømløse. Alt i alt et af de bedre TV’er i testen rent billedmæssigt."

https://lydogbillede.dk/test/tv/tv-65-t ... -65xg8096/

Sådan ser billedet ud på det lidt større XG8396:

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede