Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af panch
Hej alle,

Ovenstående monitor er kompatibelt med et VESA ophæng (100x100).
Nogen der kender til et ophæng hvor afstand fra væg til skærm er så lille som muligt, og hvor man har mulighed for at dreje skærmen 90 grader på højkant?
Det behøver ikke kunne dreje op/ned, eller højre/venstre, da det nok vil gøre ophænget bredere.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Jeg smider lige et par tilfældige links til et par beslag der kan det du efterspørger, men om det er flat nok, ved jeg ikke:
Link 1
Link 2
Link 3
Link 4
Link 5

For mere inspiration kan jeg anbefale dig at google "pivot bracket monitor".
Af panch
Tusind tak, det var lige hvad jeg ledte efter.

Godt arbejde!
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Lige en tilføjelse. Jeg finder oftere gode links ved at google billeder og ikke hjemmesider. Det gør det nemmere at se hvad man får end hvis du skal igennem en hjemmeside først.
Af Spook
Jeg skal have samme skærm (well, nok den nye model, men ellers samme Dell 24") hængt op på væggen så jeg låner lige lidt topic her:

Hvis den bare skal kunne køre lidt op og ned, men sidde så tæt på væggen som overhovedet muligt - hvilket beslag skal jeg så have? Tilt, pivot osv. behøver jeg ikke :)
Af panch
Hej,

Jeg valgte også at købe den nye model 2408WFP, den er jeg enormt glad for :)
Jeg valgte at vente lidt med at bestille et vægophæng. Kunne se af det smalleste ville gå ca 9-10cm ud fra væggen. Og det er faktisk det samme som den nuværende fod gør. Så har jeg valgt at vente lidt da foden pt ikke gør mig så meget. Og den kan jo både tilte, pivotere og højdejustere.
Af Spook
panch skrev:Hej,

Jeg valgte også at købe den nye model 2408WFP, den er jeg enormt glad for :)
Jeg valgte at vente lidt med at bestille et vægophæng. Kunne se af det smalleste ville gå ca 9-10cm ud fra væggen. Og det er faktisk det samme som den nuværende fod gør. Så har jeg valgt at vente lidt da foden pt ikke gør mig så meget. Og den kan jo både tilte, pivotere og højdejustere.
Jeg vil gerne have den op på væggen for at fjerne så meget som muligt fra bordet. Grundet familieforøgelse må jeg ofre mit kontor og i stedet indrette en kontorplads i soveværelset. For at få den så "clean" som muligt vil jeg have skærmen hængt op :)
Af panch
Det er helt forståeligt, og det er også det der var min tanke. Hvis du finder et godt ophæng, så må du gerne smide et link her!
Af Spook
panch skrev:Det er helt forståeligt, og det er også det der var min tanke. Hvis du finder et godt ophæng, så må du gerne smide et link her!
Vogels 226 ser interessant ud, men kan ikke se om det er højdejusterbart...

Et lidt billigere alternativ var jo denne her - 5,6cm fra væggen lyder okay. På selve skærmen sidder skruehullerne jo også i en "fordybning" der måske napper en halv centimeter.
http://www.avxperten.dk/vaegbeslagophae ... t-18gr.asp

Begynder dog også at overveje et HELT tyndt ophæng og så bare hænge den rigtigt første gang :D