Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af TheManDK
Hej,
saa skete det... Men elskede LG L1710B doede (en kammerat fandt ud af at det er stroemforsyningen der ikke har det saa godt).

Men saa skal jeg jo investere i en ny... Og her er der ingen tvivl, det skal vaere kvali...

Har set lidt paa Samsung SyncMaster 204B http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=177902

Det er ca den prisklasse (ikke meget mere end 4k) og meget gerne en 20" (19 kan ogsaa gaa, men hvis man skal goere noget skal man goere det ordenligt). 21" har helt sikkert ogsaa interesse, saa laenge den holder sig under 4k...

Den skal bruges til noget spil (bl.a. FPS) og at se film paa (og lidt billedredigering bliver det vel ogsaa til).

Jeg haaber at I har nogle forslag... :p
Af TheManDK
Hmm... Den lyder ikke umiddelbart særlig god... :S

Det der springer mig i øjnene er bl.a. forskellen på de blå felter i hjørnerne...

Min gamle skærm (LG L1710B) har dog også et TN panel... Men den har jeg nu været meget glad for...

Så hvis Samsung'en så lige så god så er det jo nok sådan en jeg skal have...
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Alle skærme har jo større eller mindre fejl og de må nødvendigvis også nævnes. Du bør derfor tage højde for om det er noget du personligt bliver påvirket af - altså at betragtningsvinklerne stadig er lidt begrænsede.

Men derudover minder den jo meget om din L1710B.
Af TheManDK
Hermed bestilt...

Har jo nogle dages fuld returret... :P

Men tak for hjælpen... Vender tilbage når den er modtaget (forhåbelig i morgen) :P
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Som Rasmus også skriver i testen så er det jo en af de mest tydelige ulemper ved TN teknologien og jo større man gør skærmen, des tydeligere vil man kunne se farveændringerne pga. betragtningsvinklerne. Men LCD TV er det ikke det store problem idet man jo typisk sidder mindst 3 meter fra TV'et og derfor ikke har den helt store forskel i vinkel fra midten af TV'et til hjørnerne.

Man kan desværre ikke få det hele i én skærm endnu - altså stor skærm, minimal responstid, gode farver, høje betragtningsvinkler og ikke mindst en lav pris.