11 sep 2019, 02:54
Hej jeg har et spørgsmål der nok falder en del uden for forum “Sorry” , men ved ikke hvorhen skal spørge...
Jeg døjer lidt med trætte øjne når jeg ser tv, og alt muligt med en skærm...så lyset bliver altid dæmpet en hel del på det hele, jeg bruger mange timer med at se tv hver dag surfer på iPhone ...
Så tænkte jeg om de gule skærm briller ville hjælpe?...mit spørgsmål er bla om man får samme farve oplevelse med de briller på?...bliver det hele ikke gult eller lidt andre farver?...
Når mine øjne bliver trætte er det ligesom at have svejseøjne...næsten!!
Så råd søges...skal siges at det er værst hvis jeg sidder i total mørke uden
En lampe tændt...men del jeres erfaring med de briller...
Sent from my iPhone using Tapatalk
Jeg døjer lidt med trætte øjne når jeg ser tv, og alt muligt med en skærm...så lyset bliver altid dæmpet en hel del på det hele, jeg bruger mange timer med at se tv hver dag surfer på iPhone ...
Så tænkte jeg om de gule skærm briller ville hjælpe?...mit spørgsmål er bla om man får samme farve oplevelse med de briller på?...bliver det hele ikke gult eller lidt andre farver?...
Når mine øjne bliver trætte er det ligesom at have svejseøjne...næsten!!
Så råd søges...skal siges at det er værst hvis jeg sidder i total mørke uden
En lampe tændt...men del jeres erfaring med de briller...
Sent from my iPhone using Tapatalk
Senest rettet af nb-n-n 05 okt 2019, 19:36, rettet i alt 1 gang.

..billedet ser ikke ret “farvet” ud selvom brillerne er med lidt en lilla agtig Tint i farve, men farverne er pæne og forskellen jeg ser er bla skarpt blå er meget mere dæmpet og hvid er lidt mere som knækket hvid...altså jeg oplever en meget lille forstærkning af billedet selvom brillerne er uden styrke, det er dog så lidt at jeg næsten er i tvivl om det bare er farven i glasset der giver en forskel!...pyt, jeg syntes de briller er super fine til at tage vare på sine øjne med...billedet er i forvejen stillet til warm2 ...med brillerne virker det som om der var enu en warm justering...ansigter røde farver grønne bliver meget pæne i brillerne, når jeg ind i mellem lige skal se forskellen virker efter noget tids tilvænning af billedet i brillerne, ja så virker billedet uden brillerne meget mere blåt...det giver jo god mening, syntes billedet nærmest har samme skær som jeg husker billedrørs-tv havde bare meget bedre i detaljer 4k med 4k materiale selv.