Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af mikkelmic
Har læst mig til at jeg skal prøve at inputte 1280x720 istedetfor 1280x768 for at efterligne en A/V enhed.

Men er det på min computer jeg skal lave om hvad den sender ud, eller er noget jeg gør på tv'et?

Håber i kan hjælpe mig...

Mikkel
Af Nick_S
det er på computeren :) Indstil opløsningen til 1280x720 så bliver den ikke fanget som et computer signal :)
Brugeravatar
Af azrael
Jeg kan nu snarere forestille mig, at man skal gå efter en opløsning (på computeren) på 1360x768 pixels. Såvidt jeg ved (uden at eje tv'et) kan det fint vise 1:1 pixelmapping. Selvom 6 pixelrækker vil være slukket er det klart at foretrække enhver form for interpolering.
Af Nick_S
skyder du 1360*768 til fjernsynet tager det signalet som et pc signal - og deaktiverer 100 hz + motionflow og cinema mode (bla 24p) og andet godt.
Brugeravatar
Af azrael
Åh, sorry... Fik ikke lige læst det med AV enheden. I så fald lyder det som et godt bud. Den interessante værdi er her de "720 pixels" i vertikal retning, men 1280x720 er et rigtigt godt bud, da det er den "perfekte" 720p opløsning.

Alt efter hvilken udbyder af grafikchips dit grafikkort anvender er der for øvrigt nogle indstillinger i grafikkortsdriveren, du med fordel kan benytte dig af. Jeg mener at nVidias drivere har en indstilling der på engelsk hedder "Treat as HDTV" og der er noget lignende i ATis drivere, hvor man kan tilføje specielle 720 og 1080 indstillinger.

Endnu engang undskyld for at skabe forvirring. :)
Af mikkelmic
Jeg takker mange gange..

Mit problem er så bare at jeg ikke kan ændre opløsningen på min computer; Dell Inspiron 630m.
Men jeg må prøve mig frem, mange for tak for den gode og hurtige hjælp...