Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej forum,

Et familiemedlem har en Samsung 204T 20" skærm. Computeren er tilsluttet til DVI porten. Skærmen fanger bare kun signalet hvis den bliver tændt før computeren. Hvis jeg sætter min bærbar til VGA porten, kan jeg fint skifte source til den, men ikke den anden vej, så er skærmen bare sort. Den eneste måde at få DVI frem igen, er ved at genstarte computeren. Dette er et stort problem for mig som overvejer at købe en fladskærm. Jeg vil netop bruge den til at skifte imellem laptop og stationær på DVI og VGA indgangene, og det dur ikke hvis min stationær heletiden skal genstartes. Samsung nævner kun en genstart som løsning i manualerne til alle deres fladskærme.

Mit spørgsmål er så:
hvorfor sker dette, og hvordan kan det løses?

mvh.
Pascal
Af rangerdude
Er der virkelig ingen andre der har oplevet dette?

Er der så nogen der kan bekræfte at de fint kan skifte imellen VGA og DVI source uden problemer og uden at skulle genstarte den computer der er sat til DVI?
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Jeg oplever det også når jeg tester, men ikke hvis skærmen er sat til fra starten

Hvis der er forbindelse mellem grafikkortets DVI udgang og skærmens DVI indgang, så kan jeg skifte til den når som helst - uden at genstarte. Hvis jeg derimod starter med at køre D-SUB og tilslutter en ny skærm til DVI, så kræver det ofte en genstart - dette er dog det samme den anden vej rundt.

Jeg ved ikke helt hvorfor, men jeg tror også det hænger sammen med grafikkortet.
Af rangerdude
Skiftet fra VGA til DVI virker ikke på nogen måde med en den Dell computer med billigt grafikkort og Sangsung 204T skærm uden at genstarte.

Kan nogle bekræfte at det kan lade sig gøre at skifte til DVI uden at genstarte på f.eks. Samsung 193p+?