Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej

Jeg søger en ny tv skærm. Har ikke meget forstand på hvad der er godt osv, derfor søger jeg hjælp herinde. Kravet er, at skærmen ikke koster mere end 10.000, at skærmen enten er 32" eller 37". Samtidig skal den ikke umiddelbart bruges til consol spil, hvis det skulle spille en rolle

Nogle bekendte havde kigget på den skærme hos den lokale forhandler; http://www.2tal.dk/default.asp?state=pr ... 1}&nodeid=

Umiddelbart synes jeg bare, at 10.000 for en 32" lyder af meget, men det kommer jo også an på kvaliteten. De fremhævede især de 100 hz, hvad synes I om den skærm der?

Så hørte jeg også en fugl synge om parallel importeret. Nogen der kan forklare lidt mere om det?

På forhånd, mange tak
Af Nick_S
Hvis du er i det prisleje ville jeg aldrig tage en samsung skærm i 32" tommer. Så ville jeg gå efter den (med rette) skamroste Sony KDL 32 D3000 :) Den har også 100 hz og det virker LANGT bedre end samsungs.

Er du oppe i de 37" ville jeg gå efter noget plasma skærm - såfremt du ikke skal bruge skærmen som en subsitut for din computer skærm (læs evt, nærmere omkring burn in her på siden) Panasonic PX70 er værd at tage et kig på da det er en super lækker skærm til billige penge :) (Altid godt at få mere end man betaler for ;))

Parallel import er når internet butikker henter tilsvarende varer fra en leverendør fra østen. Her giver for eks Samsung ikke samme producentgaranti og tager derfor en anden pris for skærmen - det resulterer i en billigere skærm til dig - men UDEN Samsung/Sony Nordic's producent garanti - hvilket ofte dækker mod selv en eneste pixelfejl. :)
Af Cybersovs
Jeg anbefalede svigermekanikken at købe Sony KDL32D3000 og det har de bestemt ikke fortrudt, det er et super fedt tv til pengene, som sagt har det 100hz teknologi det fungere bare, og står knivskarpt plus det også har et ok lækkert design! De købte deres i pc-netto for lige omkring DKK 8000,- Det kan også købes på strandvejen i Hellerup i Sony shoppen til 8999,- Held og lykke.
Af tosa
Panasonics PX70 (evt. PV70, hvis du ikke har brug for DVB-T tuner) modeller kan fås til under 10K i både 37" og 42" udgaverne.

Jeg tror ikke du får et bedre TV (hvis dit mål er et TV der gengiver billedet så korrekt som muligt) til under 10K end dem.
Af ajooba
Hvorhenne finder man anmeldelser?
Af ajooba
Tak for svarene drengene

Hvis jeg vælger det der 32" Sony til omkring de 8500, er det så et godt valg? Man vil vel altid gerne have et større, men skal man ikke over 10.000 for, at finde et 37" top kvalitet som Sony'en der. Synes virkelig den har fået pæne anmeldser

Når jeg vælger fjernsyn, har jeg det ligesom de fleste kvinder forhåbenligt også har det, kvalitet fremfor størrelse :)
Af ajooba
yakken skrev:Sony D3000 er også anmeldt her op siden:
http://www.flatpanels.dk/test.php?subac ... tart_from=&

Hvor blev Panasonic 37PX70 af? Det var da et mere oplagt valg, som det også står skrevet flere gange her i tråden.
Så i min situation ville du vælge den der 37"?

Synes det er svært..
Af ajooba
Nu nævnes det at 37" PX70 har et godt billed til prisklassen, men hvordan er billedet i forhold til den 32" Sony? På samme niveau? For ellers er det da oplagt, at vælge det større, også selvom jeg lige nu kun sidder 1,5 m fra skærmen, men på sigt når jeg flytter i noget større, så er det da alletiders
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
PX70 har et bedre billede end D3000. D3000 kan du vælge hvis DVB-C tuneren tæller højt på din ønskeseddel.
Af ajooba
yakken skrev:PX70 har et bedre billede end D3000. D3000 kan du vælge hvis DVB-C tuneren tæller højt på din ønskeseddel.
Hvad gør denne DVB-C tuner?

Findes der en anmeldelse af PX70eren?

Hvordan forklarer du, at billedet på PX70eren er bedre, når jeg synes at læse mig til, at den kun kører 60 hz, hvor Sony'en kører på 100 hz. Har det noget af gøre med, at PX70eren er plasma og den anden er LCD? Ikke at jeg ikke stoler på dig, jeg vil bare gerne vide lidt om det. Det er mange penge, stor beslutning :)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
DVB-C gør dig i stand til at benytte de digitale kanaler der sendes via kabel-TV nettet. Ikke HD kanaler, men blot de kanaler du normalt ville se via kabel-TV i digital kvalitet.

Du må se lidt forbi specifikationerne. Det ene TV er LCD og det andet er plasma, så opdateringsfrekvensen fungerer ikke på samme måde på de to typer. PX70 kører dog også ved 100 Hz, men det fungerer på samme måde som et 100 Hz CRT - det gør LCD IKKE! 100 Hz på et LCD er beregnet til at minimere trailing (dvs. slør) og er altså en helt helt anden teknik

Der er utallige indlæg om PX70 i recordere.dk's forum. Dér kan du evt. starte.

Én af de ting der gør at PX70 er bedre er at det er et plasma-TV, ja, men derudover har Panasonic også formået at få TVet til at levere en udmærket signalbehandling, hvilket også tager en del af æren. Plasma-TV er generelt noget mere tilgivende overfor dårligere signaler og opfører sig mere som CRT TV end LCD gør.
Af ajooba
yakken skrev:DVB-C gør dig i stand til at benytte de digitale kanaler der sendes via kabel-TV nettet. Ikke HD kanaler, men blot de kanaler du normalt ville se via kabel-TV i digital kvalitet.
Jeg synes umiddelbart ikke, at det lyder som noget særligt, eller hvad? Hvor højt bliver sådan noget rangeret?

Ang. HD kanaler, som jeg har et par stykker af, bl.a. Canal Sport HD (mener jeg den hedder), kan jeg ikke se den kanal uanset hvilket fjernsyn jeg vælger?