Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af KingCreol
Hej jeg havde forelsket mig i Pioneer 508XD men savner full 1080P
som Samsung PS-50P96HD har. Jeg ved godt at 50Q96HD er testet her på flatpannels (tak for fede og lærerige testes!!) men dette er vel et noget andet panel ?

Skærmen skal naturligvis vise stofnet fjernsyn (analog) men hovedsageligt skal det være dvd fra en denon DVD-3930
samt blueray og medie center.

Hvad skal jeg vælge ? jeg er meget i tvil, skal lige siges jeg har ikke
set nogen af skærmene i irl.

PFH tak for hjælpen!
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Pioneer er det bedste TV, punktum. Ja, du får fuld HD med P96, men har du brug for det?
Af KingCreol
Rent medie messigt vil jeg nok få en hel del filmz i 1080P
så der vil jeg kunne bruge det...
men synsmessigt ??? det ved jeg ikke......
Sidder 4 meter fra skærmen, har idag et Pioneer 436 et eller andet sx mener jeg. det levere jo 720P.

Så vil jeg få noget ud af kuroen ud over bedere sort nivau, større skrærm og ja så 8. generations panel?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Bedre signalbehandling og TV gengivelse.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Kuroen understøtter skam også 1080p og endda 1080p24, men den nedskalerer det. P96 understøtter ikke ægte 1080p24 afvikling.

Ja, P96 kan ikke direkte sammmenlignes med den Q96 der er testet her på siden. Den har fuld HD understøttelse, men jeg vil igen stille spørgsmålstegn ved vigtigheden af dette. Hellere et godt TV med mindre opløsning end et OK TV med højere opløsning (til samme pris vel og mærke). Opløsningen er ikke et kvalitetsstempel i mine øjne.

Du kan læse om features og forskelle på Q96 og P96 på Samsungs hjemmeside.