Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Beckham
Selve fladskærmen har ikke noget at sige. Det er kun tuneren som har betydning, og her kan man jo altid få en ekstern.
Brugeravatar
Af Tobster
Hmmm... Meget interessant... Jeg vil gerne have et TV der har det meste indbygget, så jeg ikke skal fylde stuen med alt muligt gejl...
Den artikel kan godt få mig til at vente nogen tid til der kommer et større udbud af TV med MPEG4.

Andre der har tilføjelser?
Brugeravatar
Af Rechain
Dejligt at mit nye Sony KDL-46X3000 har både MPEG2 og MPEG4 :D
Senest rettet af Rechain 23 jun 2016, 00:06, rettet i alt 1 gang.
Af meyer
Hej læste lige denne tråd.

Hvilken lcd- plasma skærme har MPEG 4, er interseret i enten en 40 eller 42 skærme. Har været rundt på www.hifipriser.dk men har ikke lige kunne finde nogle ??.. Håber i kan hjælpe mig. :s
Af Thor-thor
Sony's topmodeller, mener de hedder 40W / 40X og så mener jeg også nogle Loewe modeller har mpeg4
Af Shark
Der var en reklame i vor avis der var et Loewe med mpeg2/4 men de er dyre, dette kostede 25.000

Her er osse et:
Hifi4All

Der skal nok komme flere den næste tid.....

Har selv et Sony KDL32V2500
Af Peter Garbæk
Vores indbygnings tv til køkkenet er pt. kun Mpeg-2, her snakker vi dog også kun et mindre tv til brug i køkkenet så det er ikke vildt vigtigt, slet ikke med en skærm mindre en 37", desuden mener jeg at have læst at det først har betydning engang i 2012, kan det passe?
Af Nick_S
Ganske rigtigt. Så syntes egentlig ikke det er en grund til _ikke_ ikke at købe et tv nu. For der er sgu lang tid til 2012 ;) Og til den er HD sikkert på trapperne med en x264 encoding eller sådan noget crap, så hvis du vil vente til du er 100% fremtidssikret får du jo aldrig købt noget ;) Hehe
Af Peter Garbæk
Nick_S skrev:Ganske rigtigt. Så syntes egentlig ikke det er en grund til _ikke_ ikke at købe et tv nu. For der er sgu lang tid til 2012 ;) Og til den er HD sikkert på trapperne med en x264 encoding eller sådan noget crap, så hvis du vil vente til du er 100% fremtidssikret får du jo aldrig købt noget ;) Hehe
Netop, man kan også vente for længe med at købe et produkt, og hvad så hvis det er 500kr billigere næste måned eller der er kommet en knap mere på fjernbetjeningen. Det er jo også noget at have det før naboen! 8)
Brugeravatar
Af azrael
x264 (eller h.264) encoding *er* MPEG4... :)
Af Nick_S
Nå så var det der jeg var faldet i søvn i timen ;)

Vil det så sige at man kan sende HD film via de luftbårne signaler med mpg4?

Tak for opklaringen ;)
Brugeravatar
Af azrael
I teorien ja. Som sædvanligt er alt et spørgsmål om båndbredde. Jeg kunne derfor forestille mig, at et fremtidigt MPEG4-koderet signal sendes i 720p eller i 1080i.
Af larslj
azrael skrev:I teorien ja. Som sædvanligt er alt et spørgsmål om båndbredde. Jeg kunne derfor forestille mig, at et fremtidigt MPEG4-koderet signal sendes i 720p eller i 1080i.
Jeg mener der forventes 720p i den europæiske HD standard, men det er meget ringere kvalitet i forhold til Blu-ray eller HD-DVD da bitraten vil blive væsentligt mindre så det kan ikke sammenlignes.

Blu-ray har en maksimal bit-rate på 54Mbps, hvor HD-DVD har en maksimal bit-rate på 36Mbps dette inkl lyd og tekster.

En HD kanal på DVB-T eller DVB-C nettet kører med ca 8Mbps og på DVB-S ca 14-15Mbps men er afhængig af modtageren.

Tilgænggæld skal det siges at en SD kanal på antennenet typisk sendes med en bitrate på 3-4Mbps.