Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Pugholm
Ja, sagen er at jeg gerne vil købe nyt tv. Og jeg er kun 14 år, så tv'et må også godt være pænt. Derfor har jeg kigget på dette Samsung Le40R81Samsung Le40R81 .

Jeg har en Yamaha DVD-S661T, som har HDMI, og giver et flot illede på min brors Panasonic PV60 ;)

Men har ca. 7500kr at gøre godt med, og det skal være min. 40", hvis I har nogle andre bud :)

Og hvis nogle ved hvor man kan få et ophæng til tv billigt, ville det være rart tak :D

PS: Jeg er kun 14 år gammel, så dvs. det er mit første tv, så det må meget gerne være pænt ! :D
Af Pugholm
Ingen der har noget at sige om dette flotte samsung tv? :)
Af Nick_S
Nogensinde hørt om kvalitet før kvantitet? Evt kan Panasonics PX70 serie anbefales, koster godt nok en smule mere, men er bestemt det værd.
Af Pugholm
Jamen jeg har hørt om Panasonics PX70, men jeg vil gerne have LCD, fordi jeg regner med at køre den over min PC, og så købe en Xbox 360. Ellers vil jeg købe en Blu-ray afspiller :D

Men hvorfor spørger du om jeg har hørt ordet kvalitet? Er det da skidt kvalitet?
Brugeravatar
Af Andromedia
R modellen hører ikke til de bedste af Samsungs modeller billedmæssigt. Det er mere en entry model. Men prisen er selvfølgelig også derefter. Prøv også at kigge på M modellen. Den er en del dyere, men langt bedre efter min mening. Men det er så også et helt andet design.
Af Pugholm
Arh det sku træls :) Havde ellers regnet med at bestille det snart .

Men synes ellers billedekvaliteten er okay, da jeg så det i Fona eller Merlin, kan ikke lige huske :)

Synes bare ikke lige jeg har råd til at give over 10.000kr for 40" :(
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Hvilket type kildemateriale blev der afspillet i Fona/Merlin?

Du får hvad du betaler for. Jeg har heller ikke råd til en sportsvogn, så derfor får jeg ikke en bil der kan gå fra 0-100 på 3.2 sekunder 8)
Af Pugholm
yakken skrev:Hvilket type kildemateriale blev der afspillet i Fona/Merlin?

Du får hvad du betaler for. Jeg har heller ikke råd til en sportsvogn, så derfor får jeg ikke en bil der kan gå fra 0-100 på 3.2 sekunder 8)
Jeg tror det var en almindelig dvd afspiller fra Sony :)
Men ja, jeg har ikke særlig mange, selvom jeg synes 8000kr er mange penge, men ja, det er det jeg har ;)

Grunden til at jeg gerne vil have LCD er min PC, og xbox 360 ;)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Med et signal fra en DVD afspiller, så er det svært at bedømme TV'ets formåen når det kommer til TV-udsendelser. Jeg tror du vil blive temmelig overrasket over hvordan R81 viser TV. Og ikke på den positive måde.

Overvej at gå et par tommer ned i størrelse i stedet for. Alternativt kan du se på et plasma TV fra Panasonic der vist lige kan fås til dine penge, såsom PV70.
Af Pugholm
Det skal siges, at jeg regner snart med at bestille Yousee eller hvad det hedder :) ALtså digital kabel. Det er mere Film jeg tænker over. Og især hvor det vil være med Xbox 360 og PC. Netop derfor jeg kiggede på dette tv ;)
Af Pugholm
Ville Samsung LE40R86 være et bedre bud? :D
Brugeravatar
Af Andromedia
Pugholm skrev:Ville Samsung LE40R86 være et bedre bud? :D
Nej, det er samme panel, bare et andet design.
Af Pugholm
Okay, men hvad ville I forslå så? Jeg vil gerne have et samsung LCD :)
Af nonamerequested
Pugholm skrev:Okay, men hvad ville I forslå så? Jeg vil gerne have et samsung LCD :)
Jeg ville gå ned i størrelse og vælge et Samsung LE-37M87BDX. En af mine kammerater har det og de har i modsætning til 40" modellen fra Samsung også 100 Hertz. Knald godt TV til pengene hvis du spørg mig, men andre vil nok sige et Sony istedet for, men det er også et spørgsmål om design m.m. Men det er mit bud :)