Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Lusc
Hej Flatpanels,

Måske nogen vil finde det sjovt at komme med lidt input til mit dilemma.

Jeg går og overvejer at købe Elgigantens tilbud (2699,- for 4k 55" LG 55UM7510). Dog var jeg ikke specielt begejstret over det i butikken. Jeg går samtidigt at overveje at købe min vens gamle Samsung UE46ES8005U 1080p TV fra 2013 til 1400,-.

Hvad havde I gjort? nyt discount eller gammel "dyrt"? jeg har ikke det store behov for 4k og kunne derfor godt undvære alt den upscaling af mit 1080p indhold.
Af henrik.yde
Ingen af delene, der er desværre ikke ret meget godt at sige om de 2 TV, prøv istedet at beskrive dit behov og budget, så er det nemmere for os at hjælpe dig på rette vej.
Af Lusc
henrik.yde skrev:Ingen af delene, der er desværre ikke ret meget godt at sige om de 2 TV, prøv istedet at beskrive dit behov og budget, så er det nemmere for os at hjælpe dig på rette vej.
Tak for svar. Hvad mener du der er galt med Samsung'en? læste en anmeldelse her på Flatpanels der var ret positiv - dog fra 2012.
Brugeravatar
Af bbplayer
Altså,
selvom du får et gammelt dyrt tv, så er UHD opløsningen alene en bedre grund til at købe discount.
Selvom du måske har et billigere panel og farver og sort ikke er luksus model standard. Så har du altså flere punkter at gøre godt med når der skal opskaleres billede på en UHD (2160p), det er altså mindre godt med kun 1080p opløsning.

Så gå efter discount, hvis budget ikke er godt nok, og et valg absolut skal tages, den gamle er simpelthen 7 år for gammel, det er den slet ikke værd.

edit: Må hellere tilføje at jeg har tyvstjålet den information fra Flatpanels rådgivningen når de kommenterer på 1080p vs 2160p. :)

Med den mindste chance for en ATV eller Netflix i 4k, så er den ikke til at ændre på om du skal vælge nyt discount :)
Af henrik.yde
Lusc skrev:
henrik.yde skrev:Ingen af delene, der er desværre ikke ret meget godt at sige om de 2 TV, prøv istedet at beskrive dit behov og budget, så er det nemmere for os at hjælpe dig på rette vej.
Tak for svar. Hvad mener du der er galt med Samsung'en? læste en anmeldelse her på Flatpanels der var ret positiv - dog fra 2012.
Der er det galt at TVet er 7 år gammelt, og der er altså sket mange ting på TV fronten siden, og LGen er du jo selv skuffet over skriver du, så budget og behov ??