Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Gromit
En meget relevant tråd for de personer, som søger information herinde på Flatpanels om valget af skærm og nyeste teknologi.

Alle fladskærms teknologier er IKKE (u)fejlbare, og det er en kontinuerlig diskussion, selv i anno 2019.

Dog er det ALTID forburgerne som har dårlige erfaringer som fylder mest i diverse tråde og på Trustpilot mv. - hvilket giver et ekstremt FALSK billede af virkeligheden.

De forbrugere som har super gode oplevelser, og er mere end yderest tilfredse med en OLED fladskærm, styrter ikke ligefrem til tastaturet og tilkendegiver deres positivitet - fordi de ganske enkelt forventer, at en OLED skærm lever op til deres forventninger pr. automatik.

Nuvel, findes der sikkert nogle få uheldige ejere af en OLED skærm, som enten må have fået en 2. sortering, en brugt returskærm, eller en skærm med en decideret produktionsfejl. Dette er uundgåeligt... og pokkers ærgerligt med efterfølgende irriterende reklamationer, samt ventetid. Men det bør ikke afskrække potentiale købere i, at vælge en OLED skærm.

Når ovenstående er sagt, så er OLED stadigvæk den ULTIMATIVE bedste fladskærms teknologi, hvad angår billedkvaliteten, der findes dags dato.

Afslutningsvist, så er undertegnede SUPER glad for min SONY AF8 65" OLED skærm, som ikke oplever det mindste af Burn-in, Yellow-tint eller andre mærkelige forekomster. :)
Af George1
Gromit skrev:En meget relevant tråd for de personer, som søger information herinde på Flatpanels om valget af skærm og nyeste teknologi.

Alle fladskærms teknologier er IKKE (u)fejlbare, og det er en kontinuerlig diskussion, selv i anno 2019.

Dog er det ALTID forburgerne som har dårlige erfaringer som fylder mest i diverse tråde og på Trustpilot mv. - hvilket giver et ekstremt FALSK billede af virkeligheden.

De forbrugere som har super gode oplevelser, og er mere end yderest tilfredse med en OLED fladskærm, styrter ikke ligefrem til tastaturet og tilkendegiver deres positivitet - fordi de ganske enkelt forventer, at en OLED skærm lever op til deres forventninger pr. automatik.

Nuvel, findes der sikkert nogle få uheldige ejere af en OLED skærm, som enten må have fået en 2. sortering, en brugt returskærm, eller en skærm med en decideret produktionsfejl. Dette er uundgåeligt... og pokkers ærgerligt med efterfølgende irriterende reklamationer, samt ventetid. Men det bør ikke afskrække potentiale købere i, at vælge en OLED skærm.

Når ovenstående er sagt, så er OLED stadigvæk den ULTIMATIVE bedste fladskærms teknologi, hvad angår billedkvaliteten, der findes dags dato.

Afslutningsvist, så er undertegnede SUPER glad for min SONY AF8 65" OLED skærm, som ikke oplever det mindste af Burn-in, Yellow-tint eller andre mærkelige forekomster. :)
Ok det er din mening min klare opfattelse er stik modsat der er mange der fortier problemer ang. OLED fordi det generelt ikke er velset på dette site.
Dette er bare min mening efter at have fulgt stort set samtlige indlæg/debatter på dette site.
Brugeravatar
Af Pede8000
George1 skrev: mener ligefrem at de 2-3 personer taler usandt eller hvad,?? (og hvorfor skulle de gøre det)
Næ, det jeg tror der menes er at 2-3 personer her på forum, driver en OLED skeptisk debat, der fylder uforholdsmæssigt meget! Du er der f.eks. hver gang, men glimrer ved dit fravær, når brugere efterlyser hjælp til et problematisk LED TV.

Hvordan kan det være, når du er selvudnævnt panel-professor?
Brugeravatar
Af bbplayer
George1 skrev:Ok det er din mening min klare opfattelse er stik modsat der er mange der fortier problemer ang. OLED fordi det generelt ikke er velset på dette site.
Dette er bare min mening efter at have fulgt stort set samtlige indlæg/debatter på dette site.
Skal du ikke se og grave lidt mere, komme med lidt links til argumenterne, lidt salgstal, så vi ved hvor mange OLED som er solgt, og så listen over fejl på OLED som du mener er mange set ud fra antal solgte enheder over flere år.

Ellers, så er det jo tomme argumenter, og det kommer man ingen vegne med, udover at man lyder som en medarbejder i elgiganten som forklarer at samsung qled udskifter skærm ved BI :) Og så har man da illustreret sin viden og hvor meget man ikke er neutral og vil sælge det bedste til sine kunder.
Vil da, for god ordens skyld, gerne lige give mit positive besyv med her.

Har et LG C7 65” OLED som snart runder 2 år og der er ikke skygge af BI på trods af massivt brug ?

Før der kommer noget endnu bedre er OLED helt sikkert det eneste jeg vil have som primært TV.
Af George1
Pede8000 skrev:
George1 skrev: mener ligefrem at de 2-3 personer taler usandt eller hvad,?? (og hvorfor skulle de gøre det)
Næ, det jeg tror der menes er at 2-3 personer her på forum, driver en OLED skeptisk debat, der fylder uforholdsmæssigt meget! Du er der f.eks. hver gang, men glimrer ved dit fravær, når brugere efterlyser hjælp til et problematisk LED TV.

Hvordan kan det være, når du er selvudnævnt panel-professor?
Jeg er bestemt ikke panel professor kan bare ikke fordrage den OLED fornærmelse der kommer lige så snart der er nogle der har bøvl med deres OLED og du er da en af de slemme må jeg hermed konkludere.
Af George1
bbplayer skrev:
George1 skrev:Ok det er din mening min klare opfattelse er stik modsat der er mange der fortier problemer ang. OLED fordi det generelt ikke er velset på dette site.
Skal du ikke se og grave lidt mere, komme med lidt links til argumenterne, lidt salgstal, så vi ved hvor mange OLED som er solgt, og så listen over fejl på OLED som du mener er mange set ud fra antal solgte enheder over flere år.

Ellers, så er det jo tomme argumenter, og det kommer man ingen vegne med, udover at man lyder som en medarbejder i elgiganten som forklarer at samsung qled udskifter skærm ved BI :) Og så har man da illustreret sin viden og hvor meget man ikke er neutral og vil sælge det bedste til sine kunder.
Tror du misforstår mig lidt, jeg snakker om den generelle debat, som jeg følger med stor flid på dette site, kan jo kun bidrage med min holdning, så kan andre bidrage med deres.
Har ingen behov for at grave snavs frem ang. OLED ved at søge på nettet men vil da have lov til at tro på de historier der er fremme på dette site, uanset om de er positive eller negative over for OLED.
Brugeravatar
Af bbplayer
Den generelle debat foregår bedst med gode argumenter og henvisninger, end tomme argumenter, som at forum fyldes med negative kommentarer, det er jo slet ikke tilfældet , der er nogle bestemte personer, og så er der dem som får problemer og skærmen går retur og ny skærm leveres.

Som andre forklarer, så er der mange måder fejl kan opstå, og der er endnu kun få år at basere erfaring på, og derfor kan fejl i produktion, forkert brug og tv brugsmønster, godt være en rigtig god grund og ikke selve skærm teknologien som begrunder OLED bare ikke fungerer, det mangler vi en masse data på, så indtil nu er der nogle som sidder og mener alle har en skærm som fejler, fordi deres gjorde det efter reklamationsretten udløb, og det skal vi græde snot over.
Jeg har en gammel skærm og nej, jeg bærer nok lidt af dette ansvar, og nej, jeg har ikke gjort meget i mit tv mønster for at undgå det. Og der var da noget, da jeg forsøgte at blive panisk men det liv gider jeg ikke og problemet er væk :)

Som hr. og fru Jensen kan, så opdager de aldrig problemet, og de har et rigtig godt billede i rigtig mange år, fordi de ikke læser flatplanels eller hører om de skygger og BI som synes at opstå hvis Hr. Jensen bruger tekst tv for meget.

Det er altså lidt som ulven kommer i Jylland og nogle får er ramt men at hele nationen skal op og køre over det, det er altså virkelig individuelt og hvor meget man gider. Jeg tror mange glæder sig over deres OLED hvor sælger anbefaler den, og hvor de mener Samsung er byttet hvis det opstår, så er det jo bare producenters ansvar at komme med et modsvar til Samsungs kampagne :)

Jeg kan personligt ikke undgå et kanal4 eller kanal5 logo men resten af billedet er jo skiftende men sidder skyggen der som andre logo gør, så vil jeg nok aldrig se dette, og problemet er ikke eksisterende ved daglig brug.
Brugeravatar
Af Pede8000
George1 skrev: det er din mening min klare opfattelse er stik modsat der er mange der fortier problemer ang. OLED fordi det generelt ikke er velset på dette site.
Det er jo en holdning at have, men det er intet reelt bevis for at der er et stort problem.

Har du mange eksempler på OLED ejere der blander sig i tråde om tordenfluer eller døde pixels, for at nævne et par af de problemer der ofte opstår på LED skærme? Det modsatte sker hele tiden, og det er det jeg mener med at 2-3 personer driver en OLED skeptisk debat. Vel at mærke personer, der ikke ejer et OLED....

Jeg ville gerne have uddybet hvor jeg virker fornærmet, som du skriver i et andet indlæg?

Jeg spurgte hvorfor du som LED ejer hele tiden er i OLED tråde og ikke i LED tråde, for at "hjælpe" ? Det er da ikke at være fornærmet, det er at være forundret?!
Af bphhm
Som mange nævner i denne tråd kunne det være super interessant med statistisk data for at forstå hvor stort et problem Burn in reelt er. Jeg vil da meget hellere udskifte mit burn in ramte B6 med et nyt OLED som er forbedret siden B6 kom på markedet end f.eks. Q90R (som dog har nogle fordele mht. refleksions undertrykkelse der kunne være en stor fordel for mig).

Kan vi få det på bordet på en eller anden måde?

Iøvrigt spændende potentiale i kommende LCD teknologier som sikkert har været dækket på dette site også;

https://www.youtube.com/watch?v=7Ee74qdPcmY&t=0s
Brugeravatar
Af bbplayer
Jeg tror det er et umuligt mål inden for nogle år og så har de måske poleret teknologien, og problemet er mindre end nu, hvis det er stort idag?

Man skal kunne beskrive lysstyrker, kontrastforhold for lidt/meget, billedskift, objekt størrelser og ændringer hvor ofte og farverne (Som flatpanels før har nævnt), panel forskelle og så skal man altså have almindelige forbrugere til at forstå alle disse forhold. Det er en umulig mission.

Vi er jo ejere, som synes det er så ubetydeligt, og så er der dem som går i selvsving over skyggerne, og så er der dem som slet ikke har sådanne skærme men troller bare for at skabe debat.