Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg er den glade ejer af et Samsung R8-serie tv.

Men nu er jeg begyndt at opdage noget yderst mistænkeligt!
Hver gang jeg har haft mit tv slukket på stikkontankten og derefter tænder nogle timer efter får jeg nogle røde små prikker på skærmen, de viser sig dog kun ved nogle farver... og så efter et lille stykke tid går de væk....

Nogen der kan stille en diagnose på dette problem?

Har PC tilsluttet
og Sagem DVT-B modtager.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Pixelfejl vil altid være der. De kommer og går ikke.

Kommer prikkerne også hvis TV'et er i dvale og ikke slukkes på kontakten?

Det lyder mest af alt som en fejl i kontrolleren. Kan du justere på billedet så de går væk? Eksempelvis ved en nulstilling af indstillingerne?
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Jeg modtog faktisk i sin tid en skærm til test, der havde samme problem. Den var blevet beskadiget under transporten hertil, så der var en defekt på noget af controllerboardet. Det medførte netop en fejl, hvor små røde fejl viste sig sporadisk - dog ikke kun i starten.

Hvis det fortsætter, så tror jeg ikke der er anden vej end en reparation af Tv'et.
Af Rasmusdc
oplevede selvsamme problem på et R panel jeg havde hjemme R86 40".. har 2 M86´ere i dag og de har intet..

Var heller ikke pixelfejl, og var efter lang tid drifts tid, hvis jeg genstartede panelet at de opstod..

kom og gik.
Af malmgren
tak for svarene...

Kan lige fortælle at jeg har haft tv'et i ca. 6 måneder... men kan controller tingen gå i stykker med tiden??

Og vil garantien dække?
Af Blank
alt kan gå i stykker efter et stykke tid..

der er ikke noget der hedder garanti, men derimod reklamationsret.

den siger at hvis produktet indenfor et halvt år går i stykker (lider af en mangel) så er det sælger (forhandler) som har bevisbyrden for at det er DIG der har ødelagt produktet.. (det er denne periode som oftest forståes, og tolkes som garantiperioden)

hvis der er gået mere en 6 måneder, så ligger bevisbyrden hos køber (dig)
og det er da, dig som skal bevise at fjernsynet har lidt denne mangel fra start, og det ikke er dig der er skyld i produktets fejl...

mange butikker beder dig dog ikke om at bevise at fejlen har været der fra start af, så tag over i butikken, forklar dem problemet, og spørg om de mener om det kan være en "garantisag"
hvis de siger nej, så prøv at guide dem over til at du mener det er det, og at du f.eks har læst om mange fjernsyn af samme model, med samme problem, alle dækket under garanti (det er jo nok ikke løgn)

se om du kan fremprovokere fejlen, og om du kan få et godt billede af det..
mange gange når et produkt bliver sendt til værksted, så står der ikke nok om fejlen, og så er det ikke sikkert at reparatør finder fejlen...
det er her, det er vigtigt at brugeren kan fortælle så præcist som muligt hvordan at han får fejlen frem, og hvad den gør.. (mange risikere at få produktet tilbage hvor at fejlen ikke er rettet, da reparatør ikke selv kunne finde fejlen (måske fordi at deres værksted har mindre støjkilder en dig, eller at deres rum er bare en lille smule koldere en dit (og det kan være nok))
prøv at du kan løse problemet ved at skrue på nogle settings (nulstilling som tidligere forslået) og om du kan løse det på den måde..
se også om det kommer når både du ser dvd film, og tv fra tuner, eller hvilke kilder du nu har.
og hvis du er sikker på at det ikke er dig der har sat det forkert op, så afsted til værksted..!
Af malmgren
Tak igen for svarene... og for at være så hurtige og uddybbende....

Jeg tror jeg ringer til forhandleren imorgen, da det er købt over internettet....

Har prøvet at nulstille og intet resultat.....

Igen MANGE TAK FOR HJÆLPEN.....