Jeg tror jeg måske gør noget forkert, da dette nye TV mangler denne basale funktion, som ellers er ret almindelig, og som nævnt kan mit gamle Philips TV fra 2010 det!!
Jeg har haft ændret på de to ting der kan ændres ved digital lyd ud, i "sound Input" kan man vælge PCM (giver stereo uanset lydformat) og Automatisk. Der kan ikke vælges RAW.
I DTV Audio setting kan jeg vælge DD, DD+ og HE-AAC (giver alle DD gennem digital out og HDMI ARC). Og det er det.
Jeg har ikke prøvet at benytte interne højttalere samtidig med min Onkyo, da jeg ikke kan skrue ned for volumen på de interne højttalere uden samtidig at skrue ned for Onkyo'en, og så står der jo iøvrigt i dit link, at det kun virker sammen med optisk out, og altså IKKE med ARC. Dermed er det uinteressant som løsning, men jeg kunne selvfølgelig godt prøve, nu jeg har købt et optisk kabel. Om ikke andet, så bare for at se, hvilke indstillinger der så bliver tilgængelige.
Samtidig med dette volumen-problem er der jo også mit problem med manglende DD+ (se evt tråden her
viewtopic.php?f=2&t=48445 måske har jeg samlet/forbundet noget forkert, eller der er fejl på "noget", som gør at begge problemer er der.