Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Chridderocks
Hey der.

Jeg har næsten fuldt besluttet mig på at skulle erhverve mig et Samsung LE37M86BD, altså et 37" LCD TV fra Samsung, som jeg synes ser pisse fedt ud, bare for at spare på tillægsordene.

Jeg skal bruge det til at modtage stueantenne tvsignal (det almene villa signal hehe) hvertfald mens jeg endnu bor hjemme, derefter er det nok kabel-tv som så fint nok bliver fra YouSee..

Kommer der nogle problemer i det? Ellers skal jeg have en ekstra boks ting eksternt når jeg skal se kabel engang..

Christian :)

edit: selvom jeg vælger at de fundne tv'er skal have både DVB-C og DVB-T så kommer mit først valgte TV stadig frem (Samsung LE37M86BD) selvom jeg ikke kan se at det understøtter DVB-C, altså kabel tv..
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Du kan ikke sætte noget i et M86 TV der gør det i stand til at vise digitale signaler via kabel-TV. Du kan kun se analogt TV via kabel-TV.

Indtil da kan du benytte din DVB-T tuner.

Du får ikke ret meget ud af at stole blindt på eksempelvis edbpriser.dk's tilvalg i deres søgesystem. Det er forhandlerne selv der indtaster info om et produkt, så der er ingen korrekturlæsning på specs.
Af Nkaj
Yakken.

Jeg troede godt, at man kunne købe en ekstern DVB-C boks, som man kan koble til TV'et?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Hov, jeg læste det som om han ville opgradere sit TV i stedet. Sorry.

Jo, du kan selvfølgelig godt benytte en ekstern boks ala en selector.
Af Chridderocks
Så hvis jeg køber det TV, så kan jeg kun se noget på den, når jeg engang flytter og får kabel tv, - hvis jeg køber en selector boks eller lign boks setup ting som mellemled?
- plejer man ikke at kunne det fra dem man får tv kabel signalerne fra?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Jo, du kan købe en boks hos din kabel-TV leverandør. Men du kan nu altså godt se kabel-TV uden en selector eller lignende, men det er bare ikke digitalt.
Af mhn
Chridderocks skrev:Hey der.

Kommer der nogle problemer i det? Ellers skal jeg have en ekstra boks ting eksternt når jeg skal se kabel engang..

Christian :)

edit: selvom jeg vælger at de fundne tv'er skal have både DVB-C og DVB-T så kommer mit først valgte TV stadig frem (Samsung LE37M86BD) selvom jeg ikke kan se at det understøtter DVB-C, altså kabel tv..
Jeg har købt et TV mage til, i den tro at der ikke var DVB-C tuner i - men da jeg fik det sat til kunne jeg efter en skanning se de ukodede digitale signaler fra antenneforeningen (Telia, Sønderborg). De kodede kanaler var også i fundet , men kunne naturligvis ikke vises med billede.

Så vent med at købe noget eksternt udstyr, indtil du rent faktisk har prøvet af om du kan modtage signalerne - uanset hvad specifikationerne siger.
Af Chridderocks
Okay!

Og det er præcis det samme fjersyn vi snakker om?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Der er nogle antenneforeninger, der benytter DVB-T så i det tilfælde, så vil du kunne tage DVB-T kanalerne fra antenneforeningens signal og ikke behøve en stueantenne. Men det ændrer ikke på at du stadig ikke kan dekode DVB-C kanalerne.
Af mhn
Chridderocks skrev:Okay!

Og det er præcis det samme fjersyn vi snakker om?

Det har betegnelsen LE37M86BDX/XEC og er købt ved Easyshopping i november 07

Da det ankom havde det allerede danske menuer, selvom jeg havde forberedt mig på, at skulle aktivere dem selv via servicemenuen.
Af mhn
yakken skrev:Der er nogle antenneforeninger, der benytter DVB-T så i det tilfælde, så vil du kunne tage DVB-T kanalerne fra antenneforeningens signal og ikke behøve en stueantenne. Men det ændrer ikke på at du stadig ikke kan dekode DVB-C kanalerne.
Den mistanke havde jeg også - men efter at have købt et CAM inklusive kort til DVB-C (hos Telia) er jeg overbevist om at at der er en DVB-C tuner indbygget.

Derudover kan der i menuen vælges mellem 'kabel' og 'antenne' når man vælger 'automatisk kanalsøgning' (eller hvad menupunktet nu hedder).

Jeg undrer mig dog stadig over at Samsung Nordic fortæller mig at en BDX er parallelimporteret - for etikketten bagpå står på 'Nordisk' (Norsk og svensk)?? :o
Af Nick_S
Påstår du at der er DVB-C tuner indbygget i Samsung M86? For ehh.. Det er sgu ikke helt rigtigt. Sony, Sharp og NAD har det - og udelukkende dem.
Af mhn
Nick_S skrev:Påstår du at der er DVB-C tuner indbygget i Samsung M86? For ehh.. Det er sgu ikke helt rigtigt. Sony, Sharp og NAD har det - og udelukkende dem.
Tja, som skrevet ovenfor synes jeg det tyder på det :)

- men hvis du har en ide til hvordan det testes 'endeligt', så vil jeg gerne prøve det af.

Bruges der f.eks forskellige frekvensområder på DVB-T og -C, så jeg kan tjekke en kanal og se i hvilket område jeg befinder mig?

- eller kan vi se noget ud af den information som Telia sender ud til TV'et (der er forskellige menupunkter der indeholder Telia-genereret information kan jeg se)

- eller vil en typekode (hvis den findes) på CA-modulet hjælpe?

- eller...?