Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Nkaj
Hej allesammen :)

I næste uge købet jeg et fladskærms Tv (Nu vil jeg ikke vente længere)
Jeg har almindeligt kabel Tv fra Yousee.

Jeg tror ikke at jeg køber et Tv med indbygget DVB-C tuner i, da de fremtide signaler jo bliver med mpeg4 og ikke mpeg2, som der er i stort set alle fladskærms Tv'ene idag mde indbygget DVB-C.

Så hvis jeg køber en ekstern DVB-C til mit Tv og kobler det til, vil jeg så kunne tage digitalt Tv med det samme, eller skal købe et eller andet mærkeligt abbonnement fra Yousee?
Af IvRak
Du burde kunne tage DR1, DR2 og TV-2 + Infokanalen.

Det kan jeg på mit TV med indbygget DVB-C, uden kort.

Somme tider endda endnu flere kanaler, men det svinger meget.
Af Nkaj
Ja, men kan jeg tage alle kanaler digitalt fra Yousee med en ekstern DVB-C boks?
Af jakobnybo
Nej det kan du ikke.

Du har 2 muligheder for at se YouSee´s digitale kanaler.

Mulighed 1:
Du skal købe en fladskærm med indbygget MPEG-4 samt DVB-C tuner. Så har du mulighed for se de GRATIS HD kanaler uden du skal købe ekstra bokse og selector kort fra YouSee. Men hvis du vil kunne se ALLE digitale kanaler samt HD alle kanalerne skal du købe abb. på en digital tv-pakke fra YouSee. Jeg kan ikke lige huske priserne udenaf.

Mulighed 2:
Her behøver du kun at købe en fladskærm med indbygget DVB-C tuner og indbygget CA modul. Som IvRak siger så kan du kun se de gratis digitale kanaler. Altså DR1, DR2 og TV2 samt Infokanalen. Men hvis du vil have alle kanaler i digital signal har du brug for:
Et abb. på de digitale kanaler
Et Selector kort fra YouSee der koster 199 kr. pr. år.

Hvis du vil se HD kanalerne i mulighed 2 skal du også investerer i en HD boks fra YouSee og den er altså ikke billig! Noget med 2499 kr.

Så mulighed 1 er helt klart at foretrække.
Det er dog desærre de færreste TV der både har indbygget MPEG-4 og DVB-C tuner. Det er:

Sony´s nyeste model serier X og W
Loewe´s Individual Compose (Disse koster kassen, starter fra ca. 40.000 kr.)
Sharp´s LC46HD1E: http://www.sharp.eu/cps/rde/xchg/SID-0A ... N_HTML.htm

Synes selv det er ekstremt forvirrende med alle de forskellige betegnelser så skriv hvis der er noget du ikke forstår.