Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Gregersen
Hej
Jeg står og skal til at vælge nyt tv men jeg er meget i tvivl om hvilket. Jeg har læst en del på forumet og været i mange butikker for at se på de forskellige modeler. Intil vider er jeg kommet frem til det skal være lcd og ca 40" prisen er ikke så vigtig men vil gerne vide om det kan betale sig at give f.eks 3000 kr mere for et sony KDL-40W3000 i forhold til et Samsung LE-40M87BD? Jeg har også kigget på et Sharp LC-42X20E som også lyder meget fornuftig.
Jeg håber der er nogle der kan hjælpe med lidt expert viden :) så jeg muligvis kan få fundet det tv der passer mig bedst.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Du burde måske lige forklare hvad du skal bruge TV'et til og hvad dit prisleje eller er, hvis der er nogen der skal have en chance for at vurdere hvad der "passer dig bedst".
Af Gregersen
Tvet skal køre igennem et media center så tv signalet bliver analog intil man kan få et digtital tvkort. Jeg får sat et blu-ray drev i media center i næste uge så vil også komme til at se noget i HD. Så i starten vil det primær være dvd og tv jeg vil se men efterhånden bliver det forhåbligt HD tv og film.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Og er prisen ligegyldig?
Af Gregersen
Prisen er selvfølelig ikke helt ligegyldig men jeg kan klar op til en 15k men får man meget mere for det sidste i forhold til at tv til 10 k??
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Det kommer jo an på hvor meget entusiast du er. Det er altid de sidste små detaljer der koster kassen. Det bliver, så og sige, dyrere og dyrere at få en højere og højere billedkvalitet. I toppen finder du Pioneer, med en pris omkring 20.000 kr. og hvis du går højt op i billedkvalitet, sortniveau, signalbehandling osv. så vil du ikke finde merprisen for høj. Hvis du derimod kan tage til takke med mindre og derved får den oplevelse du søger i et billigere TV, så kan merprisen virke for høj.

I 15.000 kr. klassen finder du Panasonic PZ700 der udmærker sig ved en dyb sortgengivelse, et par udmærkede højttalere og fuld HD. Strømforbruget ligger i den høje ende, men det er prisen man betaler for fuld HD på et plasma-TV. I dette TV får du en udmærket TV gengivelse og ikke mindst digital filmgengivelse.