Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg har en Hitachi CM641ET. En 17 tommer CRT skærm.

Jeg købte den i juli 1998, den kostede omkring 4 eller 5 tusinde kroner. Den bliver brugt rigtig mange timer hver dag.
Jeg er forundret over at kontrast/lysstyrke stadig er så god som den er.
Det er en pragtfuld skærm.

Jeg tror at årsagen til at netop denne skærm ikke er blevet slap i betrækket er at den altid har fået lov at stå på standby når den ikke blev brugt, fremfor at afbryde den helt, men jeg er ikke ekspert så hvis nogen ved noget er jeg da nysgerrig.

Jeg var på nippet til at købe en Viewsonic VP930, men nu kommer der jo nye fladskærme fra Viewsonic.

Nogen som ved om en af de nye skærme fra Viewsonic skal afløse VP930?

Jeg sætter pris på en god farvegengivelse, men vil nu vente og se om Flatpanels eventuelt kommer med en test når nu de dukker op på markedet.

Det eneste der peger i retning af at skifte min nuværende CRT skærm ud med en fladskærm, er at den bliver brugt et sted mellem 8 og 12 timer om dagen, og den bruger en del strøm. Jeg vil dog hellere leve med et stort strømforbrug end købe en fladskærm som ikke har naturtro farvegengivelse.

Har læst Flatpanels vurdering af f.eks. Viewsonic VP930 og her var gengivelsen af sort ikke så god som den kunne være.

Kommentarer velkomne

Jørgen Lyng
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Et andet bud end Viewsonics VP930 kunne være Samsung 971P, som jeg egentlig hellere ville anbefale end VP930. Den er også testet her på siden.
Af JLyng
yakken skrev:Et andet bud end Viewsonics VP930 kunne være Samsung 971P, som jeg egentlig hellere ville anbefale end VP930. Den er også testet her på siden.
Jeg har haft kig på Samsung 971P. Mener at jeg læste om flere som fik problemer med Windows XP så snart de installerede driveren til skærmen, og så vidt jeg husker er der stort set ingen knapper på skærmen, så man er pinedød afhængig af driveren.

Nu hvor du anbefaler den vil jeg have den i kikkerten.

Monstro der er nye pc skærme på vej fra Samsung også?

Tak for tippet.

JLyng
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Samsung har netop lanceret en ny version af 971P som hedder 971P+, som har dynamisk kontrast. Denne funktion er dog ret ligegyldig på en skærm som denne idet kontrastforholdet er et af de bedste på nogen PC skærm overhovedet. De lancerer nok ikke nogen ny PVA baseret skærm, som afløser for denne lige foreløbigt.

Jeg havde selv lidt problemer med at bruge MagicTune i sin tid da jeg skiftede grafikkort, men generelt fungerer det nu fint nok.