Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af kattedame
Hej,

Er der nogen generel holdning til sammenligning mellem Philips og Sony's modeller? O-O

Mit fjernsyn bliver nok nødt til at være mellem 43" og 49", alt efter hvordan prislejet kommer til at være... (max 6000, og MEGET gerne mindre). Der er absolut ikke plads til større end 50". Har prøvet at se rundt, men jeg kan ikke lige finde ud af hvad holdningen er til Philips PUS7363 eller Sony KD43XF7596? Skal egentlig bare have et nyt mellemklasse tv til all-round brug, da mit gamle er begyndt at brænde billeder fast efter ca. 2 minutter på skærmen :(( Grunden til at jeg hælder mod Philips og Sony er, at jeg er meget interesseret i, at have indbygget Chromecast. Men har det nogen værdi, eller er det smartere at købe en Chromecast ultra ved siden af til 600,-?
Af Grandahl
Hvad er det der gør at det er vigtigt for dig med cromecast.. Hvad er det der skal være i dit tv der er vigtigt?

For der findes absolut bedre tv i din prisramme og størrelse du ønsker end de to du har fundet frem der
Af kattedame
Grandahl skrev:Hvad er det der gør at det er vigtigt for dig med cromecast.. Hvad er det der skal være i dit tv der er vigtigt?

For der findes absolut bedre tv i din prisramme og størrelse du ønsker end de to du har fundet frem der
Det vigtigste for mig i mit fjernsyn er, at det fungerer godt allround, da jeg både bruger det til AAA gaming, streaming, tv, og ofte også som supplerende skærm til min bærbar. Ville også gerne have at lyden er OK, i det mindste indtil jeg får råd til en rigtig god soundbar. Jeg synes at Chromecast er en super nice feature, og har været glad for det på mine forældres tv. Det gør det bare lidt lettere, når man skal vise noget på sin telefon! Det er dog ikke den største dealbreaker, især fordi man jo bare kan købe den ved siden af.

Når alt dette er sagt var mit tidligere (og første) fjernsyn et temmelig slidt 32" Prosonic jeg fik i gave for længe siden, og som der det sidste lange stykke tid har haft billede brændt fast 24/7. Så alt er nok en forbedring 8-) Så alt hvad du har af anbefalinger er du velkommen til at komme med! Jeg har prøvet at sætte mig lidt ind i det hele, men da det er det første fjernsyn jeg selv skal købe, er jeg lidt på bar bund hvor jeg skal starte :s
Af Grandahl
Du har ikke plads til 55”, hvis du har pladsen vil jeg anbefale dette..
Af Grandahl
I 49” vil jeg anbefale denne.. Den har VA panel der godt nok har smallere betragtningsvinkler end de IPS paneler du selv havde fundet, men billedet er bedre, Det er et 100hz panel.. Den er velegnet til spil med et lavt imput lag, eller forsinkelse om man vil.. Det vil være et godt bud..

https://www.elgiganten.dk/product/tv-bi ... ontent=all#
Af henrik.yde
Jeg vil klart anbefale dig dette her TV fra Philips i 49 tommer, det er på tilbud i den kommende uge til 3999,- normalpris 8999,- og er derfor et decideret knaldtilbud. Glem roligt de to du selv nævner. Og nej, du behøver heller ikke at bruge penge på en kalibrering, brug en af ISF billedprofilerne, så skal det nok blive godt. Og af et fladskærms TV at være, så har det faktisk en helt fornuftig lyd også. Det TV som Grandahl nævner er iøvrigt også et godt bud.

https://www.elgiganten.dk/product/tv-bi ... pus8303-12

https://lydogbillede.dk/test/tv/seks-4k ... 55pus8303/
Af henrik.yde
kattedame skrev:Tak for svar begge to! :D Tilbuddet på pus8303 lyder vildt lækkert, så jeg tænker at det er det jeg kører med.
Jeg har lige sat et op for en god ven, dog i 55 tommer, men hun var yderst imponeret, og jeg ligeså :)
Af rasmusbp
henrik.yde jeg fatter ikke at du synes så meget om pus8303.

I sidste uge var jeg også sikker på, at det var tvet jeg ville købe. På papiret ser det godt ud! MEN....

Men når jeg testede det i elgiganten med flere typer materialer og indstillinger, så er der store svagheder! med hakkende bevægelser især.

Farverne er flotte, men det er ikke god til at håndtere bevægelse i alm. film og youtube, så er helt dømt ude for mit vedkommende.

Ikke meget premium LCD over det, foruden fjernbetjeningen.
Af kattedame
rasmusbp skrev:henrik.yde jeg fatter ikke at du synes så meget om pus8303.

I sidste uge var jeg også sikker på, at det var tvet jeg ville købe. På papiret ser det godt ud! MEN....

Men når jeg testede det i elgiganten med flere typer materialer og indstillinger, så er der store svagheder! med hakkende bevægelser især.

Farverne er flotte, men det er ikke god til at håndtere bevægelse i alm. film og youtube, så er helt dømt ude for mit vedkommende.

Har du nogle tanker om hvad du ville vælge i stedet? Jeg kommer som sagt fra et meget mindre og dårligere TV, så spørgsmålet er hvor meget jeg vil kunne mærke--og price-value er selvfølgelig også en faktor O_O
Af henrik.yde

Nu er Elgiganten nok ikke lige det rigtige sted at "teste" et TV, hvor underligt det end måtte lyde, og smag og behag er jo som bekendt også forskellig, men til 3999,- er det en "nobrainer", og så får man endda Ambilight med i købet. Korrekt sat op, og f.e.k.s med en god film på Netflix i 4K, så performer det storartet og knivskarpt iøvrigt. Hakkeriet har jeg ikke oplevet noget til på de 2-3 stykker jeg har sat op for folk, men nu er jeg jo også vant til Android som dog godt kan være lidt trægt i ny og næ. Så de dårlige oplevelser du nævner kan jeg absolut IKKE nikke genkendene til. Og det kan anmelderen fra LYD og BILLEDE uden tvivl heller ikke. Hvis du mener du har kendskab til noget der er (endnu) bedre til prisen, så har du jo muligheden for at skrive det her ??
Af Supergris

Jeg er nu RET sikker på, du ikke har testet TVét ordentligt!
De ting du nævner, er ikke noget jeg har oplevet, ved de 3 stk. 55", jeg har sat op hos bekendte, og mon ikke det var blevet nævnt i diverse testes, hvis det var tilfældet?

Det kan ikke skrives ofte nok, at man ikke kan bedømme billedkvaliteten ude i en butik, så det at lege med et TV i en butik, gælder ikke.

Efter min opfattelse er det et rigtigt godt køb, når det er på tilbud, og jeg synes netop, at man kan fornemme der er tale om en topmodel, hvor der er benyttet den samme gode "P5 Perfect Picture Engine", som i deres OLED , der netop sikrer en god bevægelse, samt nanokrystaller, så jeg kan sagtens forstå, Henrik er begejstret; det er jeg nemlig også selv!

Når man tager i betragtning, at det er udstyret med et IPS-panel, synes jeg også sortniveauet og kontrasten er til den bedre side...
Senest rettet af Supergris 29 apr 2019, 01:32, rettet i alt 3 gange.
Af kattedame
Supergris skrev:

Jeg er nu RET sikker på, du ikke har testet TVét ordentligt!
De ting du nævner, er ikke noget jeg har oplevet, ved de 3 stk. 55", jeg har sat op hos bekendte, og mon ikke det var blevet nævnt i diverse testes, hvis det var tilfældet?

Efter min opfattelse er det et rigtigt godt køb, når det er på tilbud, og jeg synes netop, at man kan fornemme der er tale om en topmodel, så jeg kan sagtens forstå, Henrik er begejstret; det er jeg nemlig også selv!
Super lækkert at høre! Så er jeg da helt sikker på at jeg skal have bestilt det, når tilbuddet på et tidspunkt kommer live :D