Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg har kigget lidt frem og tilbage og NU skal det være, mit gamle B&O Avant 28" skal udskiftes med et LCD-TV 40-42".

Det skal bruges til alm. TV via yousee og DVD film. Jeg har ingen intentioner om at bruge det til consol spil, men computeren skal dog kobles til så jeg kan se diverse spil m.m. på det inde i stuen.

Jeg er ret glad for Samsung's design og dem jeg har kigget er M og F modellen og har fået mig krejlet under 10.000 for en 40" F model, men jeg er max i tvivl om jeg skal gå efter en FULL HD eller bare en alm HD skærm. Også er der lige det med kontrast....nogen har 5000, andre 10000 og en F model 15-25000, er det korrekt at desto højere kontrast desto bedre billede eller hvordan skal det forståes?

Hvilke modeller kan i anbefale fra Samsung som er 40-42" og er der noget specielt jeg skal være obs på med det mærke eller de modeller?

Eller er det bedre at købe et Samsung 37 LCD-TV LE-37M87BD DVB-T Full HD?, koster jo kun 8000,-

Tak fordi i gider hjælpe en first-buyer LCD-TV newbie :)
Af Wizard
Hvis du har fået prisen på en 40" i F8-serien ned under 10.000 så ville jeg vælge det. Jeg har selv set dette TV og syntes det står rigtig godt.

Mht. specifikationer, så læs dem lidt forsigtigt. Det er langt bedre at se skærmen rigtig, så køb for gud skyld ikke ud fra specifikationer.
Brugeravatar
Af Andromedia
Hvis du kan få F modellen i 40" til under 10 kilo, kan du så ikke også købe et til mig også :)
Af nonamerequested
Problemet er bare at jeg bedre kan lide M model designet end F modellen -.- og F modellen jeg kan få til 10K er bare en familietjeneste, mener den koster 13.500 som det billigste jeg har set.
Af nonamerequested
Bump :)

Hvad med den kontrast? Den 37" Samsung osv., nogen der vil være søde at hjælpe mig med de sidste spørgsmål? Jeg hælder stadig til M modellen fremfor F modellen da designet er mere min smag.
Af hypre
Finde en butik og gå ned og kigge på dem. Hvis du synes F serien har et markant bedre billede gå efter den.

Det lyder som om du har allerede faldet for M serien, ihvertfald design mæssigt.

Jeg bruger selv M serien og synes det er udemærket.
Af nonamerequested
Hvad er forskellen på LE40N87BD og så M modellen, atså udover designet, er det en nyere model eller ældre?

M modellen har meget forskellige kontrast specs, edbpriser siger 15000, Fona står der 8000 og på multimediaworld 10000, hvad er den rigtige? Samsung skriver 15000 (Dynamisk)
Af nonamerequested
Ok, jeg har besluttet mig for den M4087BDX (X er fordi den går under Samsungs nordiske pixel garanti eller?) og vil købe den hos jaman.dk, er der nogen der har erfaringer med dem som forhandler?

Og hvor er det lige forskellen på M86 og 87 er som 40", er det kun designet eller?
Brugeravatar
Af Andromedia
Har en kammerat som købte LCD hos Jaman. Der var fin service og ingen problemer.

Forskel på 86 og 87 er en tynd alu liste i bunden af panelet.
Af nonamerequested
Andromedia skrev:Har en kammerat som købte LCD hos Jaman. Der var fin service og ingen problemer.

Forskel på 86 og 87 er en tynd alu liste i bunden af panelet.
Super tak for informationen. Jeg læste på pricerunner.com at der havde været store problemer med M87BD'en mht til et eller andet gengivelses-mæssigt og at der var flere der havde fået bytter både 2 og 3 stk, nogen har hørt noget om det eller om de ved om de nye modeller er blevet rettet for den fejl?

Fandt det med model betegnelsen i en gammel tråd herinde, så det spørgsmål er løst nu:
MartyDK skrev:Mht. BDX i modelbetegnelsen så er dette en farveangivelse (sort), det som afgør om det Nordisk Samsung import eller ej er slut koden /XEE.

Mvh.

Martin
Men mangler stadig svar på nogen af de andre ting som i kan se.

Er der nogen kalibrerings forslag her på sitet eller andet sted eller andre steder som i kan anbefale?