Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Mange review'ere anfører ofte peak brightness på et panel med 10 % dækket af et helt hvidt billede og nogle VA LCD paneler kan godt ramme 1.000 nits under sådanne målinger. Skal lysstyrken være vedvarende og længere end f.eks. 20 sekunder kan den være noget lavere. Det samme gælder også for 100 % skærmpanel der viser en hel hvid farve.. og lysstyrken målt i nits vil være betydeligt lavere.

Faktisk så er der et VA panel i tv'et. Har netop modtaget mit i dag og får det sat op i morgen.
Bor i du Kbh-området kan du se opleve det hos Milo Lyd og Billede Panasonic Center i Rødovre Centrum. Synes absolut ikke det var lyssvagt på nogen måder.
Husk at tilbuddet hos Power til kr. 9.999 udløber i weekenden.
Uden HDR er 500 nits rigeligt. Den anbefalede lysstyrke er under 200 nits til alm. SDR-materiale. Hvis skærmen ikke har lokal styring af lysstyrken, så er det lige før, at det er en fordel, at lysstyrken ikke kan blive for høj.
Super jeg glæder mig til mit nye tv :) lidt ærgerlig over de skrev at der var et på lager i herning, så jeg lejede en trailer og kørte derhen (Fra Århus) for at finde ud af det var en fejl, så nu må jeg vente til efter påske på at de levere