Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

Af BEOVOX141
@ Torben
Måske fordi vi ikke lige køber premissen om at "Mono" er det nye sort . Hvis man vil sælge et TV til 146.000, der i audio mode er mono (angiveligt) er det bare,- underligt! Der skal nu engang to højttalere til at reproducere et stereo signal. Så kan der være nok så meget punch!
Ja, der er jo ikke megen magi over et komplet stock C9, som så bare får en app installeret og dermed bliver "rebrandet" til B&O. Det gør det naturligvis nemt, at udskifte, da man ikke behøver en specialversion, ligesom på Eclipse, men om muligt, så må kunden da føle sig endnu mere snydt når der ikke engang står B&O på TV-kassen (det gjorde der trods alt på Eclipse).
Brugeravatar
Af Peter Pan
Har man først købt Harmony SoundCenter, holder det vel længere end LG's tv, med den
hurtige udvikling vi oplever med tv idag. Så må det være en fordel at tv'et kan udskiftes.
Enig, men så er der jo næsten ingen grund til at købe TV'et gennem B&O længere. Ud fra videoen, så er det 100% et stock C9, som man så bare loader en app på og nulstiller. Det kunne en mildt teknisk begavet person også gøre selv. Eclipse kom trods alt preloadet med B&O-firmware og ankom i en B&O-kasse.
Brugeravatar
Af Peter Pan
Jeg har skrevet det før. Kan du forestille dig en B&O butik uden tv, jeg kan ikke.
Jeg hørte i min B&O butik at de fik LG's tv. Så de kan demonstrerer deres BeoLab
højttaler, både med kabel og via WiSA USB stik.
Brugeravatar
Af Millemis
Peter Pan skrev:
Kan du forestille dig en B&O butik uden tv, jeg kan ikke.
Jeg hørte i min B&O butik at de fik LG's tv. Så de kan demonstrerer deres BeoLab
højttaler, både med kabel og via WiSA USB stik.’

Rent bortset fra, at man også - ved opsætningen af C9 - skal fortælle C9’eren, at det skal bruge en ekstern box.........hvilket er Harmony-løsningen.
Ellers får du ingen BeoRemote One-styring.

Det skulle vel ikke være nogen kunst at tilslutte nogle WiSA-BeoLab’er til et C9.
Men det er spørgsmålet, om det er det B&O-forhandlerne ønsker som løsning?
Specielt nu, da det tegner til at der en flere forskellige løsninger på vej.

MM
Af Gobbe
Jeg har siddet og set videoen hvor et LG OLED C9 bliver forvandlet til et B.V.Harmony.
Hvis videoen er ægte her jeg lidt delte følelse på en side oplever jeg at B&O giver op men på den anden side åbner det måske op for nye spændende muligheder ?
Som jeg ser i Videoen "Parre" man en Beo Remote med et C9 ?
Hvis det eks. kunne lade sig gøre uden Harmony delen kunne det være super fedt.
Man kunne også tænke at B&O måske ville levere samme Harmony koncept til andre Brands, TV størrelser og modeller.
Det bliver spændende at følge
(Ps. Jeg er 100% B&O fanboy)
Jeg er 99% sikker på, at fjernbetjeningen ikke taler med C9, men med Harmony-delen og via LAN-forbindelsen taler videre med C9. Det er sådan Eclipse virker. Man bruger HDMI-CEC til at vække TVet og så kører resten via en protokol over LAN.

Hvis du vil bruge en BeoRemote One andre steder, så kig på Lintronic.
Brugeravatar
Af Millemis
Det er jeg faktisk 99,99999999 % sikker på.

Forskellen er, at det nu foregår via en app, der installeres på tv’et og ikke - som ved Eclipse - en speciel firmware, der blev lagt ind i de tv, som B&O fik leveret.
Om der er ulemper/noget, der mangler i forhold til Eclipse-løsningen, må tiden vise?

Smart nok!
Mon ikke det kunne ‘genbruges’ på (d)en kommende soundbar ? - hvis man vel at mærke har et 2019/LG-tv (WebOS 4.5).

MM
Brugeravatar
Af Peter Pan
Yamaha AirPlay 2 opdatering. - Yamaha HDMI eARC support.
Yamaha tilføjer desuden HDMI eARC (enhanced Audio Return Channel) support i 23 AV-receivere.
Med HDMI eARC kan en kompatibel TV-skærm udsende (eller passthrough) lyd i tabsfri kvalitet
fra HDMI eARC-porten videre til en soundbar eller receiver. - Click here.

Billede
Brugeravatar
Af Peter Pan
Yamaha - Produkterne modtager nye funktioner via firmwareopdatering
eller App opdatering. Tilgængeligheden af produkter kan variere afhængigt
af regioner. Næsten alle produkter vil modtage nye funktioner i april 2019.
Se oversigt her.

Billede
God Påske. Billede
  • 1
  • 84
  • 85
  • 86
  • 87
  • 88
  • 333