Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

Brugeravatar
Af Millemis
Nej, det koster den sikkert ikke en krone.....men de tjener heller ikke fem flade øre på det - for der er sikkert ikke meget udbytte af at sælge 5-6 Receiver 1’ere til folk med gamle BeoLab’s.

MM
Brugeravatar
Af Millemis
Granly skrev:Ud fra en ganske almindelig økonomisk vurdering, så virker B&Os forklaring ud fra de tilgængelige informationer meget meget spinkel. Det er vel en ulogisk handling, hvis forhandlerne nedsætter deres lagerbeholding i en sådan grad og stadig forventer et normaliseret salg. En så dramatisk nedsættelse af lagerbeholdningen må jo enten indikere en voldsom presset likviditet og eller en forventning om et mindre salg. At B&O forventer at de vi opretholde deres salg efter en så tydelig indikation fra forhandlerledet virker næsten komisk.

Tror man virkelig trænger til at komme ud af vildfarelse og komme med konkrete handlingsforslag til at få skuden vendt og ikke kun "oppe" i tiden ledelsesmæssige fraser.
Det kunne jo også tænkes, at forhandlerne er tilbageholdende med lagerbeholdning af nuværende tv........i forventning om, hvad der måtte være på vej.

MM
Brugeravatar
Af Millemis
B&O som firma og forhandlerne har vel aldrig været helt enige om, hvordan kagen skal skæres....
.....selvom det for udenforstående måske ser sådan ud.
De har begge deres naturlige interesser.
Så det er vel ikke underligt, at der sker uforudsigelige ting dér.

MM
Brugeravatar
Af Peter Pan
Millemis skrev:Nej, det koster dem sikkert ikke en krone...men de tjener heller ikke fem flade
øre på det - for der er sikkert ikke meget udbytte af at sælge 5-6 Receiver 1’ere
til folk med gamle BeoLab’s.

MM

@ Millemis -
Hvorfor mener du ikke Bang & Olufsen tjener penge, når de 'udsultede' forhandler
slæger en BeoLab 20 / 18 / 17 eller en 19 sub. ? Netop de højttaler en WiSA usb
dongle i et f.eks LG C9 tv sender trådløst lyd til. Netop årsagen til der er LG tv i butikken.
Man kan jo også vende billedet om og sige, når Bang & Olufsen ikke kommer
med noget nyt, er det da godt B&O i det mindste kan levere denne højttaler serie. :)
MartinJ9000 skrev:Hej Viggo. Skal det forståes sådan at der er fin lyd, blot kan den ikke justeres? Du kan prøve at par hurtige ting for at se om de hjælper. At tilslutte f eks dine 2 beolab 8000 direkte i powerlink out splitter på connection hub og på den måde udelukke at det er beolab 2 der ikke lader lydstyrken ændres. At lære connection hub volumen fra en anden fjernbetjening, evt fra soveværelse tv, familie, nabo eller hvor du nu kan låne en anden fjernbetjening. Og på den måde udelukke at det er LG fjernbetjening den ikke vil arbejde med.

Jeg har selv en connection hub som dog ikke er tilsluttet endnu. Men som du selv er inde på burde det være meget simpelt at få til at virke, men måske der går noget galt når signalet går i beolab 2 og ikke direkte i højttalerne.
Ja lyden er der, men kan ikke justeres. Jeg har prøvet at udelade BeoLab 2 og tilsluttet 2 stk. BeoLab direkte - kan stadig ikke justere lyd? Der er prøvet andre fjernbetjeninger - Apple 4K remote, Sony remote (IR), Stofa smart tv remote (IR), men er ikke kommet videre. Jeg har haft en lang samtale med LG's Tekniske afd. Der er prøvet alle mulige indstillinger på TV'et, intet har hjulpet. LG mener at det er et kompatibilitets problem. Jeg har også kontaktet B&O's support, som endnu ikke er vendt tilbage.
B&O skriver....tilslut hvilket som helst TV med optisk kabel. Det bliver ikke nemmere???
Brugeravatar
Af Millemis
Peter Pan skrev:
Millemis skrev:Nej, det koster dem sikkert ikke en krone...men de tjener heller ikke fem flade
øre på det - for der er sikkert ikke meget udbytte af at sælge 5-6 Receiver 1’ere
til folk med gamle BeoLab’s.

MM

@ Millemis -
Hvorfor mener du ikke Bang & Olufsen tjener penge, når de 'udsultede' forhandler
slæger en BeoLab 20 / 18 / 17 eller en 19 sub. ? Netop de højttaler en WiSA usb
dongle i et f.eks LG C9 tv sender trådløst lyd til. Netop årsagen til der er LG tv i butikken.
Man kan jo også vende billedet om og sige, når Bang & Olufsen ikke kommer
med noget nyt, er det da godt B&O i det mindste kan levere denne højttaler serie. :)
Læs hvad, du citerer.
Folk som dig, beholder typisk deres gamle højtalere....eller køber på brugt-markedet.

Borstset fra det, er der mere ved (B&O-)lyd end blot højtalere.....men det har jeg jo forsøgt at forklare dig mange gange.

MM
Vil det sige, at den hub, som sidder i deres Shape ikke længere kan fås i løssalg? Så vil jeg måske hoppe på "Hold Peter" og stille mig lidt uforstående overfor, hvordan man skal forbinde deres højttalere til noget som helst, som ikke lige er et af deres (aldrende) TV.
Brugeravatar
Af Peter Pan
Det er en sort boks, som kan gemmes bag en af fliserne i BeoSound Shape væg,
og brug som kilde og stik, Torben mener. - BeoSound Core er et software, der kan
opgraderes på samme måde som alle andre B&O trådløse musik systemer.

Connectors:
• 1 x USB-C (for power via external power supply)
• 1 x Power Link socket (RJ45) with two channels
• 1 x Line-in (analogue & digital combo) with sensing
• 1 x Ethernet
• 1 x Toslink digital sound out (for connection to the BeoSound Shape)
• 1 x USB (for connection to BeoSound Shape)
• 1 x Digital Power Link (for future use)
Efter seneste opdatering kan fjernbetjening anvendes.

Ja den havde jeg glemt, på grund af prisen. O_O
BS Core IR (ekskl. IR øje). Type Nr. 3051. Pris 5.500 Kr.

Apple Tv 3 med fjernbetjening. Brugt pris ca. 400 Kr.

Billede
Senest rettet af Peter Pan 28 mar 2019, 09:36, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Af Peter Pan
Jeg kan ikke finde Core på deres hjemmeside, så hvad enten den er i prislisten eller ej, så er det ikke et produkt de reklamerer med.
  • 1
  • 77
  • 78
  • 79
  • 80
  • 81
  • 333