Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej jeg skal have et nyt tv og har i denne uge valget mellem et Samsung Q8FN 55' til omkring 9000 kr. eller et LG C8 55' til samme penge.

Samsungen er godt nok kun et edge LCD tv, hvorimod C8ern er et OLED, men jeg er stadig meget splittet omkring hele det der "burn in" omkring OLED, samtidig synes jeg virkelig ikke om LGens design.

Er der andre muligheder derude og hvad er jeres tanker omkring de to?

Mange tak.
De to TV tåler ingen sammenligning, så LGén uden tvivl!

Du kunne også overveje LG B8, hvis du gerne vil spare lidt penge.

https://www.elgiganten.dk/product/tv-bi ... ontent=all

Jeg tvivler på, du nogensinde vil bemærke "forskellen", selv med de to modeller side ved side.

Mht. burn-in på OLED, er jeg af den holdning, at folk gør det til et større "problem" end det egentligt er.

Ja, det kan forekomme, men det samme var jo gældende for plasma-skærmene, og hvor mange oplevede egentligt burn-in?
Torben Rasmussen skrev:Q8DN fås til 12990 for 65” modellen hos Hifiklubben lige nu, så jeg synes prisen på 55” er lige stejl nok, på trods af at der følger en soundbar med.
Udover soundbar medfølger også et smart watch, det har en værdi på ca 2700 så vidt jeg husker.
Men hvis 65" vælges er hifiklubbens pris da ok fin.
Smartwatch er vist noget man får direkte fra Samsung, ved efterfølgende at registrere tv'et. Det skulle gælde ved køb af Q8FN, Q8DN og Q9FN.

Hvis det også medfølger ved køb hos Hifiklubben, så er det da en fed deal...men tjek evt op det først.

*edit* fandt dette på Samsungs hjemmeside: https://www.samsung.com/dk/offer/qled-galaxy-watch/ og det gælder kun til og med 31. marts 2019.
Alle de her "gratis" ting er fint nok, men hvis man ikke har noget at bruge dem til, så er de altså lidt en joker i regnskabet, da de ikke nødvendigvis er nemme at komme af med. Og slet ikke til den pris, de ifølge butikken skulle repræsentere.