13 mar 2019, 15:32
Med en effektmåler (Spar-o-meter). Den logger dog ikke som funktion af tid og jeg kan ikke udlæse tallene fra den.
Torben Rasmussen skrev:Billedet ligger som en vedhæftning. Jeg kan fint se det. Jeg ved ikke om det skal blive en diskussion af hvad du og jeg lægger i betegnelsen "af og til"? Problemet har været diskuteret adskillige gange, og et af rådene til at mindske omfanget er, at slå "fjernstart" fra. De rigtige syndere kan man dog ikke helt fjerne, da de ligger dybere i Android-systemet og ikke kan nås med en indstilling.Nej, det behøver vi vist ikke diskutere, jeg har bare en anden opfattelse end dig.
bbplayer skrev:Og taler det billede ikke sit eget sprog? 0,08kWh på 12 timer? så 160watt på 24 timer? Synes mit 75" bruger mere end det på bare 1 time, og jo, også et Sony, så der er det nok mere end 160watt, mit er fysisk slukket her i 16 timer af døgnet (timer).160 W på en time, er det i standby, og hvorfor har du timer på ?
. Wh er et mål for energi, hvor W er energi pr tid (Joule pr sekund). Torben Rasmussen skrev:En afbryder sikrer nok heller ikke mod skade fra lydnedslag. Hvis lynet kan rejse 11 km fra himlen og ned til dig, så kan det også hoppe de få millimeter der er fra afbryder over i stikprop. Du skal pille stikket helt ud. Men det er nok en anden diskussion...haha, jeg skrev da meget klart at der kun var et stik som skulle tages ud? Så tak for at bekræfte hvad jeg foretager mig her.
Torben Rasmussen skrev:Der er ikke noget der hedder “et timeforbrug på 170 W”.Det fik mig hurtigt til at tænke opdatering vs opgradering, den har i også svært ved at få styret på plads i alle indlæg, men ja, vi lærer noget hver dag.
Torben Rasmussen skrev:I blander Wh og Watt sammen. Som vi også har diskuteret før, bbplayerJeg ved ikke, hvad bbplayer gør, men jeg blander ikke tingene sammen, jeg kender udmærket begreberne Wh og Watt, jeg refererede bare til det, bbplayer skrev.. Wh er et mål for energi, hvor W er energi pr tid (Joule pr sekund).
0.08 kWh målt over en periode på 12 timer svarer til et gns stand-by-forbrug på 6.6 Watt. bbplayer roder hans effektforbrug under kørsel ind i det hele og dette er 170 Watt.
Der er ikke noget der hedder “et timeforbrug på 170 W”. Watt er allerede energi målt pr tid! Du kan snakke om, at du med et effektforbrug på 170 W har brugt 0.17 kWh på én time. Men du kan ikke snakke om “Watt pr time”.
En afbryder sikrer nok heller ikke mod skade fra lydnedslag. Hvis lynet kan rejse 11 km fra himlen og ned til dig, så kan det også hoppe de få millimeter der er fra afbryder over i stikprop. Du skal pille stikket helt ud. Men det er nok en anden diskussion...
mads_t skrev:Det var min fejl, det indrømmer jeg. Min måler skriver også kW på sine tal, og ikke WTorben Rasmussen skrev:I blander Wh og Watt sammen. Som vi også har diskuteret før, bbplayerJeg ved ikke, hvad bbplayer gør, men jeg blander ikke tingene sammen, jeg kender udmærket begreberne Wh og Watt, jeg refererede bare til det, bbplayer skrev.. Wh er et mål for energi, hvor W er energi pr tid (Joule pr sekund).
0.08 kWh målt over en periode på 12 timer svarer til et gns stand-by-forbrug på 6.6 Watt. bbplayer roder hans effektforbrug under kørsel ind i det hele og dette er 170 Watt.
Der er ikke noget der hedder “et timeforbrug på 170 W”. Watt er allerede energi målt pr tid! Du kan snakke om, at du med et effektforbrug på 170 W har brugt 0.17 kWh på én time. Men du kan ikke snakke om “Watt pr time”.
En afbryder sikrer nok heller ikke mod skade fra lydnedslag. Hvis lynet kan rejse 11 km fra himlen og ned til dig, så kan det også hoppe de få millimeter der er fra afbryder over i stikprop. Du skal pille stikket helt ud. Men det er nok en anden diskussion...
Og så overså du vist, at han skrev "(1 stik ud)".
Det lyder som om, han har sikret sig godt mod lynnedslag, hvis han trækker timerstikket helt ud.
.... det hakker og er vildt langsomt... kan sige det ikke noget jeg gider at bruge min tid på feks. Netflix og DR appn er vildt frusterende at bruge... ville det være så svært at få til at køre mere smooth
For at kunne logge ind skal du være tilmeldt. Det tager kun få sekunder at tilmelde sig, og giver dig langt flere muligheder på boardet. Som tilmeldt bruger kan du desuden få tildelt udvidede tilladelser af en boardadministrator. Før du tilmelder dig bedes du sikre dig at du er bekendt med vore vilkår for anvendelse og relaterede politikker. Læs også reglerne for de forskellige fora når du besøger dem.