Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg har ovenstående fladskærm i 32".

Mine eksterne højtalerer koblet til audio-udgangen i Tv'et har en forskudt lyd i forhold til de interne højttalere i Tv'et.

Det medfører at når jeg benytter de eksterne højttalere, bliver jeg nødt til at skrue helt ned for Tv'et's højtalere, hvilket er et irritationsmoment for mig.

Lyden er forskudt med ca. ½ sekund, men er nok til at lyden bliver "mærkelig" når jeg benytter mig af begge højttaler-sæt.

Har andre dette problem med denne model, og kan det løses på nogen måde. SÅ bliver jeg rigtig glad.

På forhånd tak for hjælpen.
Af hypre
Det er desværre noget som du er nødt til at vænne dig til. Jeg har sammen 'problem' men har ikke noget imod at skrue ned for den.

Det virker markant mindre over HDMI.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Hvis man har en surroundforstærker så er der ofte en knap der kan stille på delay, hvilket er beregnet til at kompensere for netop dette fænomen.

Mine forældres Q7 har samme "problem".
Af neonors
Men forklar mig lige hvad idéen er med at lyden er forskudt, det begriber jeg simpelthen ikke?????
Af hypre
Jeg går stærkt udfra det er en forsinkelse som skabes da lyden skal i gennem en konverter eller noget andet teknisk ind i selv TVet.

DVS at det er ikke 'en feature' af TVet.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Er lyden i dine eksterne højttalere foran eller bagefter? Det er ikke en selvfølge at de er bagefter...
Af neonors
Jeg er ret sikker på at lyden i de externe højttalere er foran. Men det er svært at vurdere.
Brugeravatar
Af azrael
Lyden til typisk være foran, da forsinkelsen på billedsiden som regel skyldes den digitale billedbehandling (før billedet vises på skærmen), der kan være ret krævende.

Når det ikke optræder ved den interne lyd i tv'et, så er det fordi tv'et selv kompenserer for det. Tv'et "ved" jo hvor meget tid billedbehandlingen kræver, hvilket selvfølgelig ikke er tilfældet for en ekstern forstærker.