Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af klingenberg
Hej!

Jeg har kigget lidt på disse 2 fjernsyn, begge fra samsung:

Samsung LE32R86BDX - 5,999,- hos wupti

Samsung LE32M86BD - 6,999,- hos wupti

Skal primært bruge det til almindelig fjernsyn, og xbox 360, samt måske hente nogle hd film over computeren og se dem på fladskærmen.

Har ikke ret meget forstand på fladskærme, hvilket er hvorfor jeg spørger herinde :p

Er der nogen nævneværdig forskel på disse 2 skærme?

Hvordan er det med de der tunere. Skal jeg gå efter nogen bestemt, eller er det ligegyldigt?
Brugeravatar
Af Andromedia
Ja, der er meget stor forskel i billede kvaliteten på de to modeller efter min mening. M modellen har bedre kontrast og 100hz. Personligt synes jeg billedekvaliteten på R modellen er middelmådig. På M modellen er er den ret høj.

Prøv at tage ned i den lokale TV biks og se dem i drift så du kan sammenligne.
Af fredmaster
Andromedia skrev:Ja, der er meget stor forskel i billede kvaliteten på de to modeller efter min mening. M modellen har bedre kontrast og 100hz. Personligt synes jeg billedekvaliteten på R modellen er middelmådig. På M modellen er er den ret høj.

Prøv at tage ned i den lokale TV biks og se dem i drift så du kan sammenligne.
100hz hvad står det for ?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Det er den frekvens som skærmen opdaterer sine pixels med. Skærmen opdaterer så og sige sine pixels hurtigere end den modtager data, hvilket vil sige at der er et kredsløb i skærmen der forsøger at gætte sig til hvad der skal være på de billeder, som den egentlig ikke har data til.

Teknikken er beregnet til at give et mere flydende billede og eleminere slør, men ofte så er effekten af 100 Hz at man får et unaturligt udseende af de ting der er i bevægelse, såsom personer. Mange ender med at slå 100 Hz fra på TVet af netop denne grund.

Du kan læse en detaljeret gennemgang af Samsungs 100 Hz teknik her:
http://www.behardware.com/articles/641- ... nence.html
Af klingenberg
Okay, lyder godt.

Fandt så lige det her hos wupti, nedsat til samme pris som m86, og med en besparelse på 3100,-

Philips
32PFL7562D

Er dette bedre end m86 modellen?