Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg har lige købt det her tv i går, og er meget lidt imponeret over billedet ved almindelig tv. som f.eks Ramasjang hvor de 2 billeder er fra.
Det første billedet med grafik teksten på er en smule pænere på billedet, end det er på tv skærmen. Det andet billede er en smule mere grynet end det er på tv skærmen.

Skal det tv virkelig være så skidt? Jeg ved godt det ikke har markedets bedste billede, men jeg havde da troet at det var i stand til at vise et anstændigt billede ved almindeligt flow tv.

Mit gamle Samsung 7005 serie fra 2011, var meget meget meget bedre.
Vedhæftede filer
skidt billede 2.jpg
skidt billede 2.jpg (147.63 KiB) Vist 1389 gange
skidt billede.jpg
skidt billede.jpg (271.96 KiB) Vist 1389 gange
Senest rettet af OlePA 03 mar 2019, 22:48, rettet i alt 1 gang.
Tror ikke dit Samsung fra 2011, var 85"? Det lyder som du har købt for stort, og måske skal skalere forventninger lidt ned igen, eller gå ud og se på 75" skærme før du vælger 85". TV signaler er da ikke særligt godt på 85", selvom de er ok.

Det skulle vel ikke være DVBT signalet du ser?

Sæt en UHD Blu-ray skive på, eller se noget Netflix 4k film, du skal da op i opløsning for at opleve 85" billede, alt andet er et ringe grundlag, jeg lever med de 720p på 75" og nyder UHD blu-ray og Netflix i 4k her, og brokker mig ikke over billede.
Nu fik jeg lige slået over på TV2, og det er så på SD kanalen, så tænker jeg, du taler Ramasjang? det er da kun 480p, så det er da ringe på 75" og 85", i hvert fald her.

Har du TV2 HD, så skal du prøve at skifte mellem de 2, der er alligevel en stor forskel, og jo, TV2 SD ser ikke godt ud men det er jo både signalet og de 85" som gør det ringe. Der er grænser for hvor meget man kan gøre 480p pænt.
bbplayer skrev:Nu fik jeg lige slået over på TV2, og det er så på SD kanalen, så tænker jeg, du taler Ramasjang? det er da kun 480p, så det er da ringe på 75" og 85", i hvert fald her.

Har du TV2 HD, så skal du prøve at skifte mellem de 2, der er alligevel en stor forskel, og jo, TV2 SD ser ikke godt ud men det er jo både signalet og de 85" som gør det ringe. Der er grænser for hvor meget man kan gøre 480p pænt.
Jeg var ikke klar over at nogle af kanalerne sendte i 480p, jeg troede alle de digitale kanaler sendte i samme format. Man lærer lidt hver dag.
Jeg må nok bare skrue forventningerne lidt ned
Hvis TV'et er sat i "Personlig"-profilen, så er skarphed og støjreduktion nok sat som det bør, men du har også valgt at benchmarke på den dårligste kvalitet du kan få. Dét du manger er nok at justere bevægelse, så det står bedst muligt, hvilket kræver at du går ind i menuen og evt. justerer som vi har gjort for XE85 (start med at sætte den på "Tydelig").